2015'te Okuduğum En İyi 15 Kitap

Herkese merhaba!

Bu listeyi oluştururken biraz zorlandım çünkü serilerin devamı niteliği taşıyan kitapları listeye almamakta kararlıydım. Öyle de olunca, ne kadar 100'den fazla kitap okumuş olsam da, bir en iyi kitaplar listesine koymak isteyeceğim 15 kitap bulmakta zorlandım; fakat sonunda gözüm kapalı önerebileceğim kitaplarla dolu bir liste oluşturmayı başardım!

Listeye baktığımda, yılın ilk aylarından değil de son aylarından kitap seçmiş olmam bence zevkimin geliştiğine dair bir şeyler diyor. Listenin büyük çoğunluğu, senenin sonuna doğru okuduğum kitaplardan oluşuyor! Neyse, çok uzatmadan listeye geçiyorum. :)

Not: Listeyi belirli bir sıraya göre yapmadım.

Kağıt Ev - Carlos Maria Dominguez
Kısa ama bir o kadar anlamlı. Kitap okumayı, almayı ve biriktirmeyi seven herkesin okuması gereken bir roman olduğunu düşünüyorum. Bunu okumamın ardından durup tüm kitaplarımı etrafa dağıtmayı düşündüğüm doğrudur...

Çocukluğun Sonu - Arthur C Clarke
Benim bilimkurguyla daha net bir tanışma yaşamamı sağlayan,  önyargılarımı kıran efsane kitap. Bayağı etkileyici bir şekilde sonlanarak beni düşünmeye sürüklemişti. Daha detaylı bir yazı için tıklayın.

Son İmparatorluk - Brandon Sanderson
Ne uzun ne de kısa bir şekilde yorumlayabileceğimi sanmıyorum. Devasa cüssesine rağmen üç günde bitirdiğim, ardında beni bir duygu karmaşası içinde gözleri yaşlı bir şekilde bırakan, mükemmel kitap. Fantastik seven herkes okumalı. Beş üzerinden altı.

Ritmatist - Brandon Sanderson
Brandon Sanderson'ın okuduğum ilk romanı. 10 yaş ve üzeri bir kitleye (sanırım) hitap ettiğinden bir Son İmparatorluk değil ama kendi türünde bir harika. Son derece akıcı ve sürükleyici, yaratıcılıkla süslenmiş bir fantastik roman.

Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman
Neil Gaiman'ın herhangi bir kitabını yorumlayabileceğimi sanmıyorum. Gerçeklikle fantastik dünyayı mükemmel bir şekilde harmanlaması, üzerine kullandığı masum ve masalsı dil... Yolun Sonundaki Okyanus romanı ise çok, çok ayrı bir kitap. Gerçekten okunmalı.

Mezarlık Kitabı - Neil Gaiman 
Ana karakteri o kadar masum ki, okurken insan kendini çocukluğun masumiyetinde kaybolurken buluyor. Sınav haftamda okuduğum ve başımı ondan kaldıramadığım, akıcı ve sürükleyici, tatlı bir roman. Ayrıca Neil Gaiman yazdı :)

Storm Born - Richelle Mead
Türkçeye çevirisi nasıldır bilmem ama urban fantasy türünde, periler ve peri krallıkları, şamanlar ve hayaletler üzerinden ilerleyen bir fantastik. Eğer Gece Avcısı'nı veya Ateş Serisi'ni sevmişseniz, Richelle Mead'in Dark Swan'ı tam size göre. Tek sorun, seriyi çevirmiş bir yayınevi yok.

The Winner's Curse - Marie Rutkoski
Bu kitabı deliler gibi seviyorum. Politika ve yasak aşkın mükemmel bir karışımı, yalan ve entrikalar, güçlü ve zeki karakterler, bir köle ve bir generalin kızı... Yanılmıyorsam Pegasus Yayınevi tarafından çevrilecek olan bu roman, gerçekten kaçırılmamalı. Beklenti yükseltmek istemem ama sonuçta yılın favori kitapları listeme koydum, değil mi?

We Were Liars - E. Lockhart
Okuyan herkesin ağzını açık bıraktığı söyleniyor, doğrudur; ben de bu kurala istisna değilim. Genelde genç kurgu türündeki kitapları pek sevemesem de, bu kitap harikaydı bence. Sonunu hiçbir şekilde tahmin edemedim ve bittiğinde içimde buruk bir hisle baş başa kalmıştım.

Frostfire - Amanda Hocking
Bu kadının kitapları neden hala çevrilmiyor, inanın bilmiyorum. Bu kitap DEX tarafından yayınlanacak fakat muhabirlerimiz henüz bu iyi mi kötü mü emin değiller. İnsansı trollerin dünyasına adım atmaya hazır olun, bu seferki troll kabilesi, simgesi beyaz bir tavşan olan Kanin'ler. Bryn'i kesinlikle ilk serideki Wendy'den daha çok sevdim. Ayrıca kapaklar bir harika!

Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken
Başladığım gün bitirmiştim sanırım. Çok bir şey diyemeyeceğim çünkü baştan sona bir macera olmuştu benim için. Distopya pek sevmiyorum ama bu tarz, bilimkurgumsu distopyamsı gençlik romanları gerçekten eğlenceli oluyor. Üçüncü kitabı istiyorum, hem de hemen şimdi!

Yaz Kılıcı - Rick Riordan
Okuduğum ilk ve tek Rick Riordan kitabı. Son derece esprili dili, bu dile uygun çevirisi ve 600 sayfa olmasına rağmen taşıması kolay baskısıyla bu tur kitabı kalbimi fethetmeyi başardı. Keşke ikinci kitap bir an önce çıksa...

İvan İlyiç'in Ölümü - Tolstoy
Rus edebiyatına çok uzak olmama rağmen anlayarak okumayı başarabildiğim için benim için çok büyük bir önem taşıyor. Ayrıca, okumamın hemen ertesinde kitabın taşıdığı anlamı canlı canlı yaşamış olduğum için çok çok çok farklı bir yeri var. (Hayır, kimse ölmedi.) Burayı birkaç alıntıyla süslemek isterdim fakat kitap yanımda değil. Ama gerçekten, okuyun.

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları - Ransom Riggs
Bu kitap sanırım sayfasıyla oranlandığında, yılın en hızlı okunan kitabı bile olabilir. (Sissoylu'dan sonra tabii!) Sabahında başladığım günün akşamında bitirmiştim. Son derece akıcı, sürükleyici ve meraklandırıcı bir roman... Bir şeyler eksik hissettirdiğinden tam puan veremesem de parlak bir 4 puan ile devamını merak ettiğim kitaplar arasına rahatlıkla girdi.

Bana Dokunma - Tahereh Mafi
Uzunca bir süre DEX'in kapakları nedeniyle uzak durduğum seriyi bu sene ekitap olarak okudum ve iyi ki de okumuşum! Gerçekten çok güzeldi. Karakteri, karaktere uygun anlatımı anlatımı ve yazarın olay örgüsüyle bu senenin favorileri arasına girmeyi hak ediyor. Tabii bir de benim Warner'a olan aşkım söz konusu :) Uzun süre boyunca yerini tutan bir karakter bulamadım. ^-^

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder