2020'de Okuduklarım

Photo by Sincerely Media on Unsplash.

 Son iki yıldır okuma performansım düşmüş durumda. Bunun bir kısmı okulun ağırlaşması, bir kısmı da blogu aktif olarak kullanmamam büyük ihtimalle. Kitaplar hakkında konuşmayı arada özlüyorum ama blogu aktif olarak kullandığım dönemi düşündükçe tekrar strese giriyorum. 2021'de belki ara ara gelir, biraz okuduklarımdan bahseder, sonra da tekrar kaybolurum. 

Ama dürüst olayım, şuraya yazdıklarımın pek okunduğunu düşünmüyorum. Okuyorsanız bir el sallayın, bir fikrim olsun. Okumuyorsanız da sorun değil. Bloga başlarken herhangi bir noktada okunacağını pek düşünmemiştim zaten.

Gelelim 2020 kitaplarımın kısa bir analizine...

Toplamda 82 kitap işaretlemişim Goodreads'te. 21.160 sayfa ediyor. Önceki yıllarda gösterdiğim performansın yarısı.

Okuduğum en uzun kitap, 1.258 sayfa ile Brandon Sanderson'dan Kralların Yolu (The Way of Kings). Seriye devam etmeyi hedeflediğimden ilk kitabı tekrar okumuştum fakat bu sefer İngilizce olarak. Sonra gittim ikinci kitabı okudum ama üçe (Oathbringer) devam edemedim çünkü derslerim başladı.

Bu 82 kitabın 8'ine 5 yıldız, 4'üne 1 yıldız vermişim.

5 yıldız verdiğim kitaplar:

  • Kralların Yolu (The Way of Kings) - Brandon Sanderson
  • Parlayan Sözler (Words of Radiance) - Brandon Sanderson
  • Skyward - Brandon Sanderson
  • Bağlar - Domenico Starnone
  • Yakın (Kindred) - Octavia E. Butler
  • Here - Richard McGuire
  • Hayalci (Strange the Dreamer) - Laini Taylor 

Birkaç senedir Goodreads'teki bir etkinliğe katılıyorum. Adı "Mount TBR". Etkinliğin amacı, bir önceki yıllarda satın aldığınız kitapları okuyarak okuma listenizi küçültmek. Ben çok fazla ekitap okuduğum için (aynı zamanda geçen senelerde çok kitap satın alıyordum), bu etkinliğe katılmayı seviyorum.

2020'de önce 24, sonra da 36 kitap hedeflemiştim. Etkinliği 37 kitapla tamamladım.

 Okuduğum kitapların tamamını listelemeyi düşünmüyorum fakat yıllara göre dağılımını çıkarttım:

2019'da aldığım 21 kitabı,

2018'de aldığım 6 kitabı,

2017'de aldığım 7 kitabı okumuşum.

Çoğunluğun 2019'dan olması şaşırtıcı değil. Bu etkinliğe katılımımı kolaylaştırsın diye Goodreads'te birkaç raf açtım ve hatırladığım kadarıyla kitapları, onları edindiğim yıllara göre etiketledim. Aldığımı hatırladığım en eski kitaplar 2015'ten. Blogda aslında 2014'ten kitaplar olacaktı fakat bir ara görsellerimin hepsi silindiği için geri dönüp bazı fotoğraflara bakamıyorum.

Yaptığım listelere göre 2015'ten 10-20 kitap varken 2019'dan 70+ kitabım var okumam gereken. Bunun sebeplerinden biri de, 2015'te aldığım ve artık okumak istemediğim birçok kitabı elden çıkartmam bir noktada.

2021'de tekrar katılıyorum bu etkinliğe. Bir 36 kitap daha hedefledim. Bu sefer mümkünse 2015-2016'dan da kitaplar okumak istiyorum. 

Sanırım şimdilik benden bu kadar. Saat geç oldu, ben de biraz yorgunum. Blog yazmayı unutmuşum araya bu kadar zaman girince. Yavaş yavaş tekrardan alışırım büyük ihtimalle. O zamana kadar idare edin. :)

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

2 yorum:

  1. Blog yazmaya başlama sebeplerimdensin üzüldüm okunmadığını düşünmene 😞 Kitap alırken mutlaka baktığım bloglardan birisin lütfen yazılarına devam et :) Kralların Yolu benimde en son okuduğum kitap 2. si yani Parlayan Sözler ve bence ilkinden daha iyiydi. Okuma zevkimiz cidden benziyor ben hayatımda bir senede 82 kitap okuyamam sanırım ama 😂 Tebrik ederim gerçekten çok iyi!
    Küçük bir çekiliş yaptım Ben Kirke kitabı için katılmak istersen bloguma bekleriim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. İlk takip ettiğim bloglardan birisin, lütfen arada devam et biz buradayız:)

    YanıtlaSil