Fuardan Neler Aldım? - TÜYAP 2017

Fuar biteli biraz oluyor ama ben ne fotoğraf çekebildim, ne de bir şey. Aradan çok zaman geçmeden de fuar alışverişimden bahsetmek istiyorum, o yüzden size bu sene aldığım kitapları, öylesine çekip arkadaşlarıma WhatsApp üzerinden attığım fotoğrafı kullanarak göstermeye karar verdim. 

Eğer beni Goodreads üzerinden takipteyseniz, son zamanlarda kendimi biraz daha farklı türlere açtığımı görmüşsünüzdür. Eskiden de okuyordum elbette fakat pek sıklıkla değildi. Okul başladığından beri de daha sık okumak ister oldum, ben de okuyorum. Zaten şu aralar oturup 300-400 sayfalık romanları devirecek zamanım olmadığından iyi de geliyorlar aslında. 

Fotoğraftan aslında tüm kitapların adının okunabiliyor olması lazım, ama okunamıyordur belki diye aşağıya hemen tam listesini de koyuyorum:



  1. Alice Harikalar Diyarında - Lewis Carroll
  2. Ay Işığı Sokağı - Stefan Zweig
  3. Amok Koşucusu - Stefan Zweig
  4. Resos - Euripides
  5. Yakarıcılar - Euripides
  6. Kahraman Doktor İhtiyar Acuzeye Karşı - Gülhan Erkaya Balsoy *
  7. Aşk ve Ölüm Üzerine - Patrick Süskind
  8. Gelin Başı - Seray Şahiner
  9. Duvar - Jean-Paul Sartre
  10. Poetika - Aristoteles
  11. Prens - Niccolo Machiavelli
  12. Çelişki - Barış İnce
  13. Ay Zalim Bir Sevgilidir - Robert Heinlein
  14. Zaman Makinesi - H G Wells
  15. Vakıf - Isaac Asimov
  16. Büyük Av - Robert Jordan
  17. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu - Joseph Campbell
  18. Sanatçı İmgesinin Oluşumu - Ernst Kris & Otto Kurz
  19. Dune Mesihi - Frank Herbert
  20. Maymunlar Gezegeni - Pierre Bouille
  21. Yenilmez - Stanislaw Lem
  22. Karanlıkta Fısıldayan - H P Lovecraft
  23. Innsmouth'un Üzerindeki Gölge - H P Lovecraft
  24. Pazartesi Cumartesiden Başlar - Arkadi ve Boris Strugatski
  25. Resimli Adam - Ray Bradbury
Önceki senelere kıyaslarsak, aslında epey az kitap aldığım bile söylenebilir. Anlamadığım bir şekilde fotoğraflar görünmüyor, ama yazıları okumak isterseniz: 2015 TÜYAP ve 2014 TÜYAP. 2016'da bir fuar yazısı yazmamışım. 

Yazılardan görebileceğimiz üzere, 2015'te 50, 2014'te 49 kitapla dönmüşüm eve... Kesinlikle büyük bir hata. Bir daha tekrarlamamak için elimden geleni yapıyorum doğrusu. Çünkü fuardan o kadar kitabı alıyorsun, e evde de okunacak kitapların var. Zaman geçiyor, ya yenilerini alıyorsun ya da hediye geliyor derken, benim yakın zamana kadar ta 2014 fuarından aldığım ve okumadığım kitaplar vardı elimde. (Çok büyük bir kısmını elden çıkarttım yazın kitaplığımı gözden geçirirken.) Okumuyorsun asla.

Mesela bu sene fuardan 25 kitap almış görünüyorum ama aslında bu 25 kitabın 7 tanesi zaten İthaki'nin bilim kurgu klasikleri. Evde durmasının asla sakıncası yok, o kitapları eninde sonunda okuyacağımı biliyorum çünkü. Geriye 18 kitap kalıyor. 18 kitap bile çok aslında da, neyse fuar heyecanına veriyorum. :D

Şimdi sıra kitapları anlatmakta... İthakileri açıklamaya başladım sayılır, oradan devam edelim. Bilim kurgu klasikleri dizisinden eksik sadece 2 tane kitabım kalmış oldu böylece. Dune 3 ve Dune 4. 4'ün baskısı yoktu, 3'ü de "Daha sonra alırım artık, nasıl taşıyacağım bu kadar kitabı?" diyerek almadım. Vakıf'ı o kadar çok duydum ki, okumazsam eksik kalırım, bir yerlerim şişer :D Lovecraft'ları da artık adamdan bir şeyler okuyayım diye aldım. Hiç okumadım, okumak istiyorum. Sanatçının İmgesel Oluşumu bana yayınevinden Selçuk Bey'in önerisiydi. Aynı şekilde Kahramanın Sonsuz Yolculuğu'nu da Ersin önerdi. Okuyacağım!! - (50 yıl geçti, Ezgi hala okuyacağına "inanıyor". Bozmayın zavallıyı.)

Son zamanlarda farklı tarzlara yelken açıyorum derken de bu alışverişi kastediyordum aslında. Can Yayınları'ndan 7 kitap almış olmam lazım. Bunlardan Kahraman Doktor...lu kitap aslında yanlış alındı. Başka bir kitap alacaktım, nasıl olduysa karışmış, ben de karıştığını eve gidince fark ettim maalesef. Şimdi de kitaplığımda öylece duruyor. :P Gelin Başı, Seray Şahiner'in okumadığım bir diğer kitabı olduğu için alındı. Çelişki'yi Eren'in çok sevdiğini görünce okuyayım dedim. Okulda Sartre üzerine bir ödev yapıyorum, "Bari bir de kurgu okuyayım adamdan," diyerek Duvar'ı aldım. Neden Duvar ama Bulantı değil, hiçbir fikrim yok. Aşk ve Ölüm Üzerine'yi Mert'in aldığını görüp özentilik yaptım. Prens & Poetika'yı almamın özel bir sebebi yok aslında. Klasikleri sıradan okuyayım dedim :D

Son olarak da İş Bankası'ndan 5 kitap aldım. Alice Harikalar Diyarında, aslında almak istediğim Stefan Zweig kitabını bulamadığım için son anda almaya karar vererek edindiğim bir kitap oldu. Alice'in hikayesini herkes gibi ben de biliyorum ama galiba hiç alıp okumadım. Ardından Zweig'ın iki kitabı var: Ay Işığı Sokağı ve Amok Koşucusu. Aslında elimde okunmamış Zweig eserleri vardı ama canım almak istedi. Okurum bir ara. :D Özellikle Amok Koşucusu'nu o kadar sık duyuyorum ki, gerçekten okumam lazım. Son olarak da Euripides'in iki oyununu aldım. Yakarıcılar ve Resos.

Euripides abimiz, benim HUM101 dersimde Medea oyununu okuduğum bir Yunan tiyatro yazarı. Medea'da kendisini çok sevmiştim, Türkçeye çevrilmiş başka eserleri olduğunu görünce de alıp okumak istedim. Sanırım bu ikisi dışında, iki oyunu daha var Hasan Ali Yücel Klasikler'de. Belki bir ara o ikisini de alırım. Kim bilir :D

Bu 25 kitaplık liste içerisinden şu güne kadar 3 kitap bitirdim. 
- Çelişki / Barış İnce
- Aşk ve Ölüm Üzerine / Patrick Süskind
- Resos / Euripides

Sanırım üçünün sayfa sayılarını toplarsanız 200-250 gibi bir şey ediyor. Önce ince kitaplardan başladım ki bana moral olsun hehehe. Okul o kadar ağır ki, gerçekten de okuyacak pek zaman bulamıyorum. Neyse bu yakınmayı sık sık yapar oldum, kalsın. :D Bir ara eğer ışık & zaman & enerji bulabilirsem fotosentez yapacağım athenaninguncesi için fotoğraf çekeceğim, fuar alışverişimi yani oraya da koyabilirim. Zaman bulmam çok olası durmuyor, ondan şimdilik bununla yetinin. :D

Ayrıca kitaplar hakkında konuşmak isterseniz Instagram'dan & Goodreads'ten bana her zaman yazabilirsiniz. Eğer Goodreads kullanıyorsanız orada beni takip de edebilirsiniz, böylece neler okuyorum ana sayfanıza düşer :D

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

1 yorum: