Yeni Kitap Kokusu #8: Amerika'dan Gelen Kitaplar


Öncelikle herkese merhaba!

Aslında bu kitaplar elime iki hafta kadar önce geçti, fakat ben tam bir üşengecim ve ayrıca küçücük evde tabletimi kaybettiğim için, bir türlü kitapların resimlerini çekemedim. (Telefonum pek işlevsel sayılmaz da.) Eh, resimler olmayınca da iş bir türlü oturup bu "yeni kitaplar" yazısını yazmaya gelemedi ne yazık ki. Ama sonra tarihe baktım, ne çabuk ayın 21'i oldu ya? Ay bitmeden yazayım bari, diyerek de bugün işte, şu an, şu satırları yazmaktayım. Bu ay bloga pek yazı yazamadığım için biraz suçlu hissetsem de, savunması var: Yazacak yazı yoktu ki!

Tamam, bu kadar boş boğazlık yeter :D Bu kitaplar şubat tatili için Amerika'ya giden bir arkadaşım tarafından getirildi, çok sağ olsun, nasıl mutlu oldum anlatamam. Bu arada minik bir not düşeyim, belki yardımcı olabilen çıkar: Ben bu arkadaşa "yaratıcı" bir şekilde teşekkür etmenin yollarını arıyorum, hala, fakat aklıma hiçbir şey gelmiyor. Eğer yaratıcı bir teşekkür fikri olan varsa bana ulaştırabilir mi? :D 

Kitaplara geçelim :3
Bir süredir oldukça merak etmekte olduğum fakat bir türlü hiçbir yerde bulamadığım, en son ekitap versiyonlarını internette bulup da bir türlü okumaya başlayamadığım bir seriydi; fakat ekitap okumayı pek sevmeyen biri olarak "Fırsat budur!" demiş ve bu kitaplara "pençelerimi geçirmiş" olabilirim... İlk iki kitap karton kapak, son kitap ciltli. Doğrusu herkesin aksine ben, öyle aşırı büyük bir ciltli kitap hayranı değilimdir - bence okuması son derece sıkıntılı - fakat bilmiyorum; bu seride "bütünlük" sağlanamamış olsa da, garip bir şekilde hoşuma gitti.
(Alican ben de seni çok seviyorum ve hayır, okuluma falan gelemezsin saçmalama.)
Lonca Avcısı ise zamanında ilk kitabı Artemis'te Meleklerin Kanı adıyla çıkan, sonrasında ise unutulup giden bir kitap oldu bence. Gerçekten başarılı bir seriydi ve bir süredir devam etmek istiyordum. Biraz yarım yamalak oldu çünkü ilk kitabı Türkçe ve boyutlar bayağı farklı; bu İngilizce olanlar gerçekten küçük. Fakat ilk kitabı almak yerine beşinci kitapla devam etmeyi seçtim, belki günün birinde ilk kitabı da internetten sipariş ederim. Ama bu seriye gerçekten hayrandım, o yüzden şu an çok mutluyum devam edebilecek oluşuma :D
Bu da tek kitap. Richelle Mead'in çevrilmeyen serisi Georgina Kincaid'in ilk kitabı; bunun hakkında daha önce hiç okuma yapmadım, yorumlara bile bakmadım, o yüzden sevip sevmeyeceğimden emin değilim ve risk almak istemeyerek sadece ilk kitabı seçtim :D Bu şekilde beğenmezsem üzülmeyeceğim, beğenirsem de illa ki ileride tekrardan yurtdışından o ya da bu şekilde kitap edinme şansı bulurum. (Umarım.)
Bu kitabı bilen var mıdır bilmiyorum fakat zamanında Dex yayınlarından çıkan ve Holly Black tarafından kaleme alınmış hikayeleri barındıran Zehir Yiyenler ve Diğer Hikayeler isimli bir kitap vardı (umarım kitabın adını doğru hatırlıyorumdur). The Coldest Girl in Coldtown da, bu kitapta olan bir hikayeydi ve sonralarda bu hikayenin kurgusunun genişletilip bir kitaba dönüştürüleceğini duyduğumda gerçekten çok sevinmiştim çünkü o ilk kitaptaki hikayeleri gerçekten çok sevmiştim, bu da bayağı ilginç bir hikayeydi. İnternette de hiçbir şekilde bulamadığım için işte bugün bu liste içerisinde :D

Elimde birkaç Türkçe kitap var okumak istediğim ve okumam gereken, onlardan sonra yavaş yavaş bu İngilizce kitaplara da başlayacağım; fakat herkes sırasını bilmeli, değil mi? Bunlar listeme en son eklenen kitaplar oldukları için (sayılır, elimde iki yeni Türkçe kitap var ama bir "alışveriş yazısı" olacak rakamda olmadıkları için beklemedeler gibi gibi) biraz daha geç okunacaklar. Ama bu kitapları uzun süre bekledim, birkaç hafta daha beklemek nedir ki? :D

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

5 yorum:

  1. Bundan dolayı mı grupta yaratıcı teşekkür etme yolları söyler misiniz temalı gönderi paylaşmıştın? :o Oysa biz yorumlara hep tşk yazmıştık...
    Ben de öyle arkadaş istiyorum, Ezgi! *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ve kimse bana yardımcı olmadı -_- Ahahahah o benim vermem kiii *-*

      Sil
  2. Ezgi şu anki kıskançlığımı anlatmaya kelimeler kifayetsiz kalıyor öl he mi geber sjdklfgş

    YanıtlaSil
  3. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: en güzel aşk kitapları

    YanıtlaSil