2018 Okuma Hedeflerim


Az önce YouTube’da kitap videoları izlerken, severek takip ettiğim yabancı bir kanalın, 2018’de okumak istediği kalın kitaplardan bahsettiği bir videosuna rastladım, ondan sonra da kendime küçük, yapılabilir ama bir yandan da beni istediğim yönde okumalar yapmak konusunda cesaretlendirecek birkaç okuma hedefi koymaya karar verdim. 

1. 150 kitap okumak.

Aslında 2017’de koymuştum 150 kitap hedefini, sonra önce 100’e düşürdüm, 100 fazla erken bitince 125’e çıkarttım. 125 bittikten sonra tekrar yükseltmenin anlamsız olduğuna karar verdiğim için pek dokunmadım. 2017’nin son birkaç ayı okuma açısından biraz durağan geçtiğinden (çünkü üniversite beni aşırı dolu tutuyor ve kitap okuyamıyorum) 2018’de 150 kitap okuyabilir miyim, hiçbir fikrim yok. 

Yine de denemek istiyorum! Zaten en kötü yılın ortalarına doğru hedefimi biraz aşağı çekerim.

2. En az 20 klasik okumak.

Bu biraz az gelebilir, özellikle de 150 kitap okumayı hedeflediğim düşünülürse, ama aslında bir başlangıç. 2017’nin sonlarına kadar neredeyse hiç klasik okumadığımı fark ettiğim için böyle bir madde ekliyorum. Bu sayede her ay 1-2 ile başlayacağım, belki sonra 20’yi kat kat geçerim, kim bilir?

Ama ondan önce bir yerden başlamak lazım ve gözümü korkutarak, ulaşamayacağım bir sayı koyarak kendimi en baştan engellemek istemiyorum.

3. 500 sayfadan kalın, en az 10 kitap okumak.

Kitaplığımda tek suçu kalın olmak olduğu için bir türlü okumadığım o kadar çok kitap var ki. 2018’de (tıpkı şu bahsettiğim Youtube videosundaki kız gibi) bu işe bir el atmak ve kalın kitapları ağırdan alarak okumak istiyorum. 10 aslında gözümü korkutuyor çünkü her ay 1 tane okumam gerekecek ve hem onları okuyup hem de 150 kitaba gelebilir miyim, emin değilim.

Kendimi alıntılamak istiyorum şu noktada: “yine de denemek istiyorum!” Hatta iki arkadaşıma da söyledim, onlar da benimle deneyecek. Hep beraber bu sene biraz daha kalın kitaplar okusak, var mısınız?

4. En az 30 yerli kitap okumak. 

Hayatım çeviri roman okuyarak geçiyor ve yavaştan buna dur demek istiyorum. 2017’de kendime 36 kitap koymuştum hedef ve sanırım başaramadım, ondan bu sayıyı biraz düşürüp tekrar denemek istiyorum. Son birkaç ayda özellikle bu konuda çok hevesliyim, inanıyorum 2018’de de bu hevesim devam edecek. 

Hem artık okul kütüphanesinden de doyasıya yararlanabildiğim düşünülürse, okuyacak 30 yerli kitap seçmekte ve edinmekte zorlanmamalıyım diye düşünüyorum.

5. En az 7 bilim kurgu klasiği okumak.

2017 boyunca galiba sadece 2 tane okudum. En fazla 3. Hayır bir de tutturdum hepsini toparlayacağım diye, şu an elimde sadece 1 tanesi yok, ama toplam 5 tanesini okumak nedir? 7 az gelebilir ama 2017’deki performansıma bakarak 7’nin beni 2018 boyunca hayli hayli meşgul tutacağını düşünüyorum.

Şimdiden birini seçtim. Kalın kitap olarak da saymayı planladığım Dune, 2018’de okumayı en çok istediğim kitaplardan bir tanesi. 712 sayfa olması konusunda bir şey yapamıyoruz maalesef. 2017’de aslında okumaya yeltenmiştim ama asla ilerleyemedim, bu durum seneye değişecek!

6. Daha çok “kurgu olmayan” kitap okumak. 

Non-fiction’ın Türkçesi ne bilmiyorum ama bu tarz daha çok kitap okumak istiyorum. Net bir sayı vermedim ama aklımda bulunacak bu da. Elimde birkaç tane var, onlardan başlayıp daha farklı kitaplara yönelmek istiyorum. Kurgu okumaktan daha çok sevdiğim bir şey yok, hatta o kadar ki, üniversite bunun bölümünü okuyorum ama kurguyla sınırlamamalıyım kendimi.

Bu sene birkaç tane okumuştum, seneye de bunu aklımda tutarak kitap seçmek istiyorum.

Sizin 2018 için okuma hedefleriniz var mı? Kaç kitap okumayı istiyorsunuz? Yoksa tamamen rahat mı bırakıyorsunuz kendinizi? 

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

1 yorum:

  1. Üniversite sınavına hazırlık sürecinde olduğumdan ben oldukça minimum tuttum hedefimi. kesin olarak her ay en az Türk ve Yabancı olmak üzere 2 klasik okumayı hedefliyorum, geri kalanı tamamen doğaçlama olacak gibi. :) bu sene sanırım 60 olarak belirleyeceğim hedefimi. Umarım yeni yılda hedeflerimize ulaşabiliriz. Sevgiyle kal. :)

    YanıtlaSil