Kitap Alışverişi - Ocak 2018 // Yine Fakir Kaldım


Bir süredir kendimi zor tutuyordum kitap alma konusunda, sonra bir patladım, ne patlama ama. Bu gönderide yakın zamanda satın aldığım kitaplardan kısaca bahsetmek istiyorum. Normalde Instagram hesabıma girerdim bu yazıyı fakat çok kitap olduğundan ve Instagram maalesef metinlerin formatını pek algılayamadığından, en iyisinin bloga yazmak olduğuna karar verdim. 

Son zamanlarda kitap almamaya çalışıyorum. Bunun birkaç nedeni var. Bir, kitapları koyacak yerim gittikçe azalıyor. İki, elimde çok kitap biriktiği zaman birkaçı kesinlikle asla okunmuyor. Üç, kitapları satın almadan önce okul kütüphanesinde bulup bulamayacağıma bakıyorum, bulabildiğim bir kitapsa ve baskısı yeterince güncelse, satın almak yerine kütüphaneden ödünç alıp okuyorum. Dört, öğrencilik zor zanaat ve paramı kitaplar dışında şeylere harcamam gerekebiliyor. (İnanılmaz, değil mi?)

Ama üniversitenin ilk dönemini başarılı bir şekilde kapattıktan sonra (hiç ölü yok, üç yaralı), kendime bir kitap alışverişi çılgınlığı için en sonunda izin verdim. Bundan önce toplu kitap alışverişini İstanbul Kitap Fuarı'nda yapmıştım ve ilk defa 2017'de, kitaplara aldığım gibi başladım. Bundan önceki senelerde hep elimde bekliyorlardı. Durum böyle olunca, kendime güvenim daha yüksek artık, aldıklarımı hemen okuma konusunda.

[Aslında birkaç gün içerisinde elime 5 kitaplık bir alışveriş daha geçecek ama onun çok başka bir hikayesi var, o yüzden bu yazıyı yazmadan önce elime onun ulaşmasını beklemiyorum.]

Kitaplara gelirsek...

Aldıklarımın tam listesi: 

  1. Lejyon 2 - Kayıp Cesedin Peşinde / Brandon Sanderson
  2. Beyaz Kum, Cilt 1 / Brandon Sanderson
  3. The Stolen White Elephant / Mark Twain
  4. The World is Full of Foolish Men / La Fontaine
  5. Hercümerç / Ogan Güner
  6. Thomas Düşerken / Altay Öktem
  7. Biz Hep Şatoda Yaşadık / Shirley Jackson 
  8. Nedir Gene Deli Gönlünü Çelen / Sappho
  9. Utku Şiirleri / Francesco Petrarca
  10. Buz / Anna Kavan
  11. Salyangozlar, Sandalyeler, Bulutlar / Deniz Karanfil
  12. Uzay Piyangosu / Philip K. Dick
  13. Mutlu Prens / Oscar Wilde
  14. Alçakgönüllü Bir Öneri / Jonathan Swift
  15. Wilhelm Meister'in Çıraklık Yılları / Goethe
  16. Binbir Gece Masalları 1
Yakın zamanda Akılçelen Kitaplar, Brandon Sanderson'ın beş eserini birden çıkarttılar. Ben de yavaş yavaş hepsini toparlamaya çalışıyorum. Lejyon 1 bende zaten vardı, şimdi Beyaz Kum ve Kayıp Cesedin Peşinde de kitaplığıma girdiği için, geriya Alcatraz 1 ve 2'yi edinmek kaldı. (Alcatraz 1 de yakında elime geçecek. Aldım. Yolda.)



Penguin'in Little Black Classics'ini yavaş yavaş toplamaya başladığımı şu gönderide zaten söylemiştim. The Stolen White Elephant ve The World is Full of Foolish Men kitaplığıma bu şekilde girdi. Bir arkadaşımla D&R'da gezinirken almaya karar verdim. Hatta The World is Full of Foolish Men'i çoktan okudum bile!


Hercümerç aslında bana hediye edildi ama onu bir türlü bir fotoğrafa koyamadığımdan, en sonunda bu kitap alışverişi gönderisine sokuşturayım dedim. Kitap hakkında çok bir bilgim yok ama yakın bir zamanda okumak istiyorum.

Biz Hep Şatoda Yaşadık, okul kütüphanesinde bulamadığım için satın aldığım kitapların ilki. Diğer ikisi Buz ve Utku Şiirleri. Buz'u epeydir etrafta görüyorum ve Goodreads'te bana önerilmişti, biraz karıştırdım ve epey de ilgimi çekti. Utku Şiirleri de, yazarı nedeniyle aldığım bir kitap. İngiliz dili ve edebiyatı öğrencisi olduğumdan Petrarcha'nın adını derslerde bu dönem sık sık duydum (gerçi nedense İngilizce konuşurken adamın soyadı birden Petrarch oluveriyor) ve kendisiyle tanışmak istedim. Şiirlerin orijinali İtalyanca olduğu için de Türkçe çeviri almakta bir sakınca görmedim. 

Salyangozlar, Sandalyeler, Bulutlar ve Thomas Düşerken de yeni Türkçe yazarlar keşfetmek için attığım iki adım. İki kitabı da yazarı da daha önce hiç duymadım. Umarım severek okurum. 

Uzay Piyangosu'nu da kitabı ilk gördüğümden beri almayı deli gibi istiyordum, en sonunda edinebildim. Hem konusu hem de tasarımıyla son derece ilgimi çekiyor ve daha önce hiç Philip K. Dick okumadığımdan bir yerden başlamak istiyorum artık. Aslında babamda da birkaç kitabı var ama başlangıcı kendim yapmak istedim. 

Sanırım söyleyeceklerim bu kadar. Yavaştan bu kitapları okumaya başlayacağım. Hatta başladım bile. Neler okuduğumu ve okuyacağımı görmek için beni Goodreads hesabımdan takip edebilirsiniz. 

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

1 yorum:

  1. Umarım hepsini okursun ve çok güzel çıkar :D keşke bizim de kütüphanemizde okuyabileceğim kitaplar olsa..

    YanıtlaSil