Yorum: Buz ve Yıldızışığı Sarayı (A Court of Thorns and Roses, #3.1) - Sarah J Maas


Adı: A Court of Frost and Starlight
Yazarı: Sarah J Maas
Yayınevi: Bloomsbury USA Children's
Sayfa Sayısı: 270
Goodreads Puanı: 4.13
Seri: Dikenler ve Güller Sarayı #3.1
Puanım: 2/5

TANITIM

Feyre, Rhys, Cassian, Morrigan ve diğerleri Gece Sarayı’nı ve ötesini yeniden hayata döndürüp barış dolu bir geleceğe hazırlamakla meşguller. Kış Gündönümü nihayet çok yakında ve artık kutlanabilir. Fakat bu şenlik havası bile geçmişin gölgelerinin ortaya çıkmasını engelleyemiyor. Feyre, Gece Sarayı Yüce Leydisi olarak katıldığı bu şenlikte düşündüğünden daha fazla yaraya sahip olduğunu anlıyor ve tahmin edemeyeceğiniz bir macera başlıyor! Milyonlarca okura ve sayısız ödüle ulaşan Dikenler ve Güller Sarayı serisi, Sis ve Öfke Sarayı ve Kanatlar ve Küller Sarayı’nın ardından Buz ve Yıldızışığı Sarayı ile devam ediyor. Ama bu kitabın, okuru için bambaşka bir vaadi var, çünkü içinde çılgın bir sürpriz saklı: serinin beşinci kitabının ilk bölümü…            
Sarah J. Maas’ın neden Taht Oyunları’nın yazarı George R. R. Martin’e benzetildiğini daha iyi anlayacaksınız.

YORUM

Bakın bu hayal kırıklığıdır.

Öncelikle, kitabın bir "ara kitap" olduğunun ve eğlenceli küçük hikayelerden öteye gitmeyeceğinin farkında olarak okumaya başlamıştım fakat bu tam olarak öyle de değildi. 270 sayfa, bir ara kitap için gerçekten uzun. Oku oku bitmiyor ve aslında anlam içeren bir şey de okumuyorsunuz. Başı sonu belli değil, ne için yazılmış, o da belli değil. Doğru düzgün bir kurgu beklememiştim dediğim gibi ama SJM kurguyu biraz dokundurmuş, öyle olunca da geliştirilmemesi eksik duruyor.

En başta bu kadar uzun olduğu için heyecanlıydım fakat zaten kimin ne anlattığı da belirsiz. Bazı bölümler Feyre'in ağzından birinci kişi, bazıları Rhys'ın ağzından birinci kişi, bazıları Cassian ya da Morrigan'ın ağzından üçüncü kişi. Sonlara doğru da bir Nesta vardı yanlış hatırlamıyorsam. 

Ha, karakterlerin bütün olan bitenden sonraki hayatlarını okumak güzeldi, diyaloglar vs. de kesinlikle eğlenceliydi; fakat bir kitaba, hele bir ara kitaba, çok fazla hikaye, çok fazla bilgi sıkıştırılmış gibi geldi bana. Çünkü hem Feyre'in kendi sıkıntılarını, hem Rhys'ın kendi sıkıntılarını hem de Illyrian savaş kamplarıyla sıkıntılarını, hem Cassian'ın sıkıntılarını-- KISACASI, herkesin sıkıntılarını okuyorsunuz.

Kitapta eğlenceli, mutlu kısımlar da vardı ama... bilmiyorum, "hadi ilk seri bitti, ikinci seriye geçiyoruz, yaşasın, bakın ne kadar keyifli şeyler yaşıyorlar bir sonraki olay gelip ağızlarına sıçmadan" tadı yoktu ve belki de yanlış bir beklenti ama, ben bunu okumayı bekliyordum açıkçası. Hep bir sıkıntı, hep bir gerginlik, hep bir dert...

Ha, sanırım dördüncü kitap Nesta'nın hikayesini anlatıyor. Bu kitabın sonundaki ön okumayı okumadım tamamen ama okuduğum kadarıyla anladığım buydu. Eğer böyleyse, A Court of Frost and Starlight, okuru Nesta'nın hikayesine alıştırıyor ve bunu başarılı bir şekilde yapıyor. Ama bunu yapmak ve Rhys ve Feyre'li birkaç güzel an vermek için, 270 sayfa okumaya gerek var mıydı?... (Yoktu bence.)

Maas'ın uzun yazmasını seviyorum ama saatlerce etrafta amaçsızca koşmak gibi olmuş bu kitap biraz. 

Yine de çıktığında 3.2'ye ve 4'e bakacağım. Sis ve Öfke Sarayı'ndan sonra bu seriye 3 ek kitap, 2 de novella geldiğinde çok sevinmiştim. Sevdiğim karakterler, sevdiğim bir dünya, sevdiğim hikayeler vardı ve ben onlarla daha çok zaman geçirecektim; daha ne? Ama şimdi, A Court of Frost and Starlight'tan sonra, biraz şüpheliyim açıkçası. Ya dördüncü kitap da bu ayarda olursa? Uzatmalara mı oynuyoruz yoksa?

Bilemedim. Neyse, sonuç olarak gerçekten hayal kırıklığı. Karakterler hatrına 3 yıldız da verebilirdim ama "sevdim yia" bile diyemiyorum. Ortalamaydı, ehti, güzel yanları da vardı ama... 2 yıldız işte.

Umarım siz daha çok keyif alırsınız da benim gibi hayal kırıklığı yaşamazsınız diyeyim, ne diyeyim.

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

4 yorum:

  1. SJM kitaplarına bayılırım ingilizce olanlarına nerden ulaşıyorsun merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  2. Dex bu kitabın Türkçesini çevirmiş ve yayınlayacak. Ben de normal serisini almıştım ve hala çevrilecek kitapları mı var diye araştırma yaparken blogunuzu gördüm. Yarım serileri sevmediğim için üzülmüştüm ama sayenizde sadece yan kitaplar olduğunu bilmek mutlu etti. Teşekkürler (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim bunu paylaşmamdan bu yana durum şu:
      Dördüncü bir kitap çıkacak fakat kitap Nessa ve Cassian'ı anlatacak. Kitabın Sis ve Öfke Sarayı'ndan sonrasını anlatıp anlatmadığından çok emin değilim doğrusu.
      Adı, "A Court of Silver Flames" (Gümüş Alevler Sarayı).
      Goodreads linki: https://www.goodreads.com/book/show/31050237-a-court-of-silver-flames

      Sil
    2. Yan karakter anlatımlı kitapları sevmem zaten, bu yüzden dikenler ve güller sarayında geçen karakterin hikayesi son kitapta bitsin bana yeter. Şu an yeni aldığım için hangi karakterden bahsettinizi bilmiyorum ):

      Sil