17 Ocak 2015 Cumartesi

 
Adı: Aşka Var Mısın?
Orijinal Adı: Eversea
Yazarı: Natasha Boyd
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 362
Goodreads Puanı: 4.18
Seri: Eversea #1
Format: Paperback
 “Eğer geleceğimde olacağını bilseydim, tamamen farklı bir yaşam seçerdim.” 
...kokusunu derin derin içime çektim. Sonra ağzımı kulağına yaklaştırdım. “Eğer farklı bir yaşam seçseydin, beni hiçbir zaman bulamazdın.”
Sorumlulukları ve kendine olan güvensizliğiyle boğuşan, güneyli bir genç kız... 
Her şeyini kaybedebileceği son skandalından kaçan, Hollywood’un en gözde megastarı...
Onları sonsuza dek değiştirecek, tesadüfi bir karşılaşma, imkânsız bir birliktelik ve masalsı bir aşk hikâyesi...
Uzunca bir süre sonra "Sanırım bir tek ben okumadım," diye düşündükten sonra bir şekilde satın aldığım ve okunacaklar listemde hızlı bir şekilde ilk sıralara yerleşen bu kitaba bu sabah başladım ve yaklaşık bir yarım saat önce de sonlandırdım. Bu kadar hızlı bir şekilde tüketmiş olmam bence zaten kitap hakkında yeterince şey söylüyor ama "Yetmez!" diyerek biraz da ben konuşmak istedim. Yabancı Yayınları'ndan okuyup yeterince yüksek bir puan verdiğim üçüncü kitap olmasıyla da, beni bu yayınevine karşı bir sempati beslemeye ittiğini söylemeden de geçmek istemedim - sanırım yeni favorilerim arasına girecek bir isim daha yakalamış oluyorum bu sayede! Neyse, kitaba geçeyim.

Bu kitabı almaya dair pek bir düşüncemin olmadığı zamanlarda bir gündü, can sıkıntısıyla YouTube'da gezinirken birden SaklamaKabı'nın (*el sallama efekti*) Aşka Var Mısın? yorumunun videosu çıktı önerilen videolarda, benimki de sıkıntı değil mi, oturdum izledim ve kitap hakkında oldukça güzel şeyler söylemişti Eren (ve yanılmıyorsam kitabı oldukça geç okuduğuna vurgu yapmıştı bir noktada). İlk burada ilgimi çekmişti kitap - ki ben pek kitap yorumlarına göre alan birisi de değilimdir. Zaman geçtikçe hakkında güzel şeyler duymaya devam ettim ve merakım kabardı, ve işte bugün buradayız!

Kitabın öyle aşırı bir yanı yoktu ve sanırım en çok da bunu sevdim. Bir film yıldızıyla sıradan bir kızın aşkı, dendiğinde akla gelen klişe o kadar güzel işlenmişti ki, sevmeden edemedim kitabı. Aslında çok kullanılmış, biraz da bıktığım bir olay örgüsü olmasına rağmen Natasha Boyd bir farklılık yaratmayı bence iyi başarmıştı. Kitapta hem en sevdiğim hem de kitabın en eksik yanı olduğunu düşündüğüm şey mesela, Jack Eversea'nin Hollywood'daki yaşamının pek yer kaplamıyor oluşuydu. Kitap o kadar tatlı ve hoş bir şekilde sadece Butler Cove'da geçiyordu ki! Yazarın ekstradan drama yaratmak için sürekli o şaşalı yaşamı kullanmayışı benim için bir artıydı. Bunu aynı zamanda eksilere yazmış olma nedenim ise, bütün o ekstra dramayı - eğer iyi bir şekilde kaleme alınmışsa - seviyor olmam... Kendimle çelişmek yeni hobim, selamlar :D

İlişkilerinin ilerleyişi benim için garipti, çünkü hem yavaş hem hızlıydı. Daha doğrusu, hızlı bir şekilde ilerlemiş olmak için yavaş; yavaş bir gelişme için de fazlasıyla hızlı ileledi her şey. Mesela tamamen olmasa da, biraz benzer bir ilişki Abbi Glines'ın Fallen Too Far adlı romanında da vardı - orada işlerin alabildiğine hızlı yürüdüğü yorumunu yapmıştım. (Benzetişim tamamen tecrübesiz kadın karakter/daha tecrübeli + ünlü erkek karakter üzerinden) Burada net bir şey söyleyemedim çünkü hem birbirlerini arzuladılar, hem de her şey sanki olması gereken şekilde ilerledi. Seviyeliydi ve birden koptu; ben bu hallerini çok sevdim.

Keri Ann karakterinin sürekli bir şekilde kendisine karşısındaki kişinin Jack Eversea olduğunu hatırlatışını da çok hoş buldum; oynadığı karakterle adamı ayırt etmekte sıkıntı çektiğini fark ettiğinde, kafasının karışmasını istemeyişi, kitaba gerçeklik katan bir unsurdu bence. Ama sanırım en sevdiğim, klasik bir genç kız tepkisi vermemiş olmasıyla gelişen olay örgüsü. Eğer Jack Eversea hayranı bir genç kızın yapacağını yapmış olsaydı, Keri Ann karakteri Keri Ann olmazdı ve ben bu karakteri - arada kafasına kafasına vurmak istemiş olsam da - gerçekten sevdim, çünkü bir noktadan sonra düşüncelerini söylemekten hiçbir şekilde çekinmeyen bir yapıya büründü ve dürüstlük benim en önemsediğim özelliklerden bir tanesidir.

(Ayrıca, bu tür "mükemmel" kitap karakteri ilişkilerinin genellikle iki karakterin birbirini hiçbir şekilde anlamamasından, varsayımlar ve söylenmeyen duyguların getirdiği boşluklar yüzünden parçalanmasından gerçekten sıkıldım. Yazarlar, bu karakterleri biraz daha dürüst yapsalar ve onun üzerine yine de ilişki sorunu bulabilseler eminim birçok karakteri ve kitabı daha çok sevebilirim. Arkadaşlar, duygularınızı sakladığınızda hiçbir şey olmayacak! Biraz cesur olun! diye bağırasım geliyor bazen de karakterlere... Keri Ann'i biraz da bundan sevdim. Onda da vardı bu tavır ama gerektiğinde çekinmeden dobra olabiliyordu ve bunu gerçekten çok sevdim.)

Akıcılığından söz etmeye gerek bile duymuyorum. Dediğim gibi bir günde bitirdim. :D Ha, çevirisiyle ilgili bir not düşmek istiyorum: Çok çok minimal bir şekilde hatalar vardı fakat eğer benim gibi manyak değilseniz ve okurken bazı cümlelerin orijinalinin nasıl olması gerektiğini kafanızda kurgulamıyorsanız, büyük ihtimalle fark etmeyebilirsiniz. O yüzden endişelenecek bir şey yok. İkinci kitap bir an önce çıksa da okusam modundayım şu an... sanırım bir kitabı bu kadar hızlı bitirmenin en üzücü yanı karakterlerden bu kadar erken ayrılıyor olmak. *İç çeker*

10 yorum:

  1. En son okuyan ben değilmişim yeeey *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sanırım şu an en son okuyan kişi ben oluyorum :D

      Sil
    2. Ben daha okumadım bile halinize şükredebilir misiniz lütfen? :D

      Sil
    3. Bende henüz okumadım, yalnız değilsiniz :D

      Sil
  2. Selaam :D Mimlendin http://kitapkavanoz.blogspot.com.tr/2015/01/mim-simdi-mevsimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu mimi yaptım ama teşekkürler *-*

      Sil
  3. Ahh Jack yaa :D aslında bu ismi hiç sevmem ama soy isim ve tipten veeee karakterinden kazanıyor ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jack bence de çok sıkıcı bir isim ama adam fazla iyi ya :D

      Sil
    2. Kitabın kapağı nedense bana çok itici geliyor dnndnd

      Sil
    3. Aslında kitaba o kadar cuk oturuyor ki :D

      Sil

http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/ Kunai