10 Ocak 2015 Cumartesi




Adı: Sonlayanlar
Orijinal Adı: Enders
Yazarı: Lissa Price
Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 280
Goodreads Puanı: 3.73
Seri: Starters #2
Puanım: 4

Tanıtım

Taze Hedefler'in akıbetinden sonra Callie artık kendini Sonlayanlara kiralamayacaktı. Ama Sonlayanlar bedenine değilse bile zihnine sızmayı başarıyorlardı. Ona istemediği şeyleri yaptırıyorlardı; sevdiği kişilerin canını acıtmak gibi. Başının arkasındaki yongayı çıkarmayı ve yeni bir hayatı ölümüne istiyordu Callie, bu gerçekten de onu öldürebilir ve kafasının içindeki sesi susturabilirdi; öldüğüne inanılan babasının sesini. Şimdi, İhtiyar'ın zalimce oynadığı oyunlara bir yenisi daha ekleniyor. Kim gerçek kim sahte, Callie bilmiyor. Asıl maske kimin yüzünde, ne pahasına olursa olsun Callie cevabı buluyor.

Bu Kitabı Neden Okumalı?

Neden #1: Hyden!
Bir genç kız olarak, elbette ki favori erkek karakterimi ilk neden olarak sunacağım sizlere. Doğrusu ilk kitapta Blake vardı falan filan ama, yok arkadaş, Hyden cidden açık ara farkla öne geçer. Zekası olsun, özverili kişiliği, azmi ve insanlara yardım etme isteği... Nereden tutarsanız tutun, gerçekten çok düzgün ve başarılı bir karakter ve sanırım Callie de bunun farkında ;)

Neden #2: İhtiyar
Şimdi diyeceksiniz, "Neden ben kitabı İhtiyar için okuyayım ki?" diye. Spoiler olacak biraz ama, ne yapalım artık. Çünkü bu sorunun yanıtını ancak spoiler aracılığıyla verebilirim: İhtiyar'ın kimliğini öğreniyoruz! Elbette ki kim olduğunu söylemeyeceğim ama emin olun, bu noktada gerçekten şaşırmıştım. Hani, gerçekten

Neden #3: Metaller
Kafasına siniryongası yerleştirilmiş olan Başlayanlar'a "Metal" adı veriliyor ve kitap boyunca bu Metaller aracılığıyla neler olmuyor ki! Onları takip edebilen tarayıcımsı aletler bile var. Ayrıca, Taze Hedefler'in yıkılmasının hiçbir işe yaramadığını görüyoruz çünkü Metaller hala kontrol edilebiliyorlar... 

Neden #4: Seri Bitiyor
Eğer Başlayanlar'ı sevdiyseniz ve Callie'yi, Michael'ı, Tyler'ı falan biraz daha görmek istiyorsanız, bu kitap birazcık tek şansınız; çünkü bundan sonrası yok. Kısa hikayeler var elbette ama bence hiçbiri seriye devam etmek kadar tatmin edici olmaz. Doğrusu ben, araya çok zaman girdikten sonra serilere devam edemeyen bir yapıya sahibim. (Bkz: Olanları unutuyorum yahu!) Ama ilk kitabı tekrardan okuduktan sonra bu kitabı okumak ne kadar iyi geldi anlatamam. En azından aklımdaki soruların bir yanıtı oldu, olaylar sonuçlandı, bazı karakterlere bir kapanış yazdım kendimce.

Neden #5: Açık Uçlu Bir Son
Devamını istediğiniz gibi hayal edebilirsiniz. Yazar kitabı öyle bir yerde bırakmış ki, gelecekte neler olacağı hem belirsiz hem de az çok tahmin edilebiliyor; bu da akılda istediğimiz gibi canlandırma izni veriyor bizlere. Yani şahsen daha net bir sonu tercih ederdim fakat bu da işe yarar, çünkü en azından bu sefer beğenmeyeceğim bir final olması yerine kendi kendime daha hoşuma gidecek bir devam hayal edebiliyorum.

3 yorum:

  1. Bir dakika bir dakika! Şimdi bu serinin son kitabı mı yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhtiyarı öğrendiğimde şok geçirmiştim. Yazar şaşırtmayı biliyor :D

      Sil
    2. Bu yazıyı internette yaptığım araştırmalarla yazdım ve bulduğum kadarıyla evet :P Yani Goodreads'te falan hep 2 kitap şeklinde, öyledir herhalde diye yazdım bunu. Ve ay-nen! O kısım benim için de büyük şoktu :D

      Sil

http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/ Kunai