Yorum: Başka Bir Gün (Every Day, #2) - David Levithan

Adı: Başka Bir Gün
Orijinal Adı: Another Day
Yazarı: David Levithan
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 3.68
Seri: Every Day #2
Format: Ciltli
Puanım: 3/5

Her aşk hikâyesinin iki yüzü vardır. Doğaüstü olanların bile.

“Seni tekrar görecek miyim?” diye sordu.

Başımı evet dercesine salladım.

“Sana kanıtlayacağım,” dedi.

“Gerçekten ne anlama geldiğini göstereceğim.”

“Neyin?”

“Aşkın.”

Not: Eğer ilk kitabı okumadıysanız, yorumda spoiler niteliği taşıyan birkaç bir şey var.

Eğer daha önce Her Gün'ü okumamış olsaydım, tahminimce Başka Bir Gün'ü daha çok severdim çünkü bir kitabın başından sonunu bilmek, eğer kitabın sonunu bilmem gerekmiyorsa (mesela bazı kitaplar sonlarını en başta söyleyip, sonra hikayeyi anlatıyorlar), beni hikayeden koparan bir unsur. 

Başka Bir Gün, kesinlikle Her Gün'den bağımsız olarak okunabilecek bir kitap. İlk kitabın ikizi niteliği taşıyan bir kitap olduğu için (Her Gün A'nın ağzından anlatılırken, Başka Bir Gün Rhiannon'un bakış açısından ilerliyordu), kendimi yer yer olay örgüsünden koparken buldum çünkü neler olacağını biliyordum. 

Ama bu durumun sevdiğim yanları da yok değildi. Rhiannon, A'dan daha farklı şeylere dikkat ediyordu. İkisinin birlikte olduğu bir sahneyi okurken, A'nın ağzından okuduğumuz hikayede görmediğim veya gördüysem de, okurken dikkatimi o kadar da çekmeyen detayları fark eder buldum kendimi. Bu da sanırım bir noktada kitabı başarılı kılıyor çünkü bence Başka Bir Gün'ün olayı, farklı bakış açılarından bakabilmekti. 

İlk kitabı okurken Rhiannon beni biraz rahatsız etmişti, bu kitabı okurken de A'dan biraz rahatsız oldum. Rhiannon'un bazı tepkilerinde oldukça haklı, bazı tepkilerinde ise haklı olmasa bile insan olduğunu hissetmek, onun da düşünceleri olan ve belli fikirlere göre hareket eden bir birey olduğunu görmek güzeldi. Özellikle, ilk kitapta A'ya sık sık Justin ile arasındaki ilişkiyi bilmediğini söylerken, bu kitapta o ilişkiyi görebilme şansımızın olması bayağı hoşuma giden şeylerden birisiydi. 

Eğer ilk kitabı okumamış olsaydım ve Başka Bir Gün'ü sonundan habersiz okusaydım, kesinlikle 4 yıldız verirdim fakat ilk kitabı okudum ve ne okumuş olmamı ne de bu kitabı okurken yer yer oldukça sıkıldığım gerçeğini geri alabilirim. Başlarken tereddüte düşme nedenim tam da buydu ama korktuğumdan daha iyi bir şekilde sonlandı. Hiç sevmeyeceğimden veya okurken delilercesine sıkılacağımdan endişe ediyordum, öyle olmadı. 

Şey de çok güzeldi: A, Alexander'ı Rhiannon'un yanında bırakıp gittikten sonraki sabahı görebilmek, hem nasıl gelişti hem de Rhiannon ne hissetti okuyabilmek. 

Üçüncü kitapta ne olacak bilmiyorum ama çıktığı zaman sanırım alıp okuyacağım.

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

3 yorum:

  1. her gün ü okuyamadım ancak başka bir gün kitabını bir oturuşta bitirdim. rhiannon'un yaptıkları bazen çok doğru bazense çok yanlış gelebiliyor. justin i aldatması insanı kızdırıyor ancak gerçek aşkın peşinden gitmesi de çok takdir ettiren bir özelliği. kitabın sonunda. yakın zamanda her gün ü de alıp olayları A'nın bakış açısından okumayı planlıyorum. üçüncü kitap çıkınca ilk alanlardan olacağım sanırım.alexanderla rhiannon birbirlerini sevecek mi yoksa rhiannon onu terk mi edecek? umarım kısa sürede yeni kitap çıkar. kitaba benden 5 puan :)

    YanıtlaSil
  2. A gittikten sonraki sabahı çok merak ettiğim için okuyabilirim sırf. Her gün benim çok sevdiğim bir roman olmuştu. O tarz bir roman ararken bu ikincisini buldum oradan da yorumlara bakayım derken blogunuza denk geldim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Her gün ü okudum ve başka bir gün onun devamı olan kitap sandım ve bizim A nın gelmesini bekliyodum bi baktım ki bakış açısıymış yıkıldım bıraktım kitabi

    YanıtlaSil