22 Aralık 2014 Pazartesi

Kitabın ana odağı Damgacı adı verilen bir seri katil olduğundan, turumuzun bu noktasında tüm takipçilerin içindeki seri katilleri ortaya çıkartma kararı aldık! Tabii elbette sizleri sokağa salıp seri cinayetler işlemenize izin veremeyeceğimize göre, dedik en iyisi biz bu sorunu bir anketle çözelim ve araştırmaya başladık... Araştırdık, soruşturduk ve yaparken eğlendiğimiz, aynı zamanda sizlerin de eğleneceğini umduğumuz iki şirin anket toparladık. (Yani ben yaptım.)

Anket 1: Hangi Seri Katille Beynin Aynı Çalışıyor?
Apollon & Nyks: Cathrine Tramell
Seni doğadaki bir unsura benzetecek olsak, o Yusufçuk olurdu. Çünkü yusufçuk misali erkeği istediğin kadar kullanır, sonra karnın acıkınca yersin. Tam bir dişisin yani. Ama daha da tehlikelisi, dişiliğinin dibine kadar farkındasın. Cazibenden erimemek mümkün değil. İnsanları manipüle etmeyi de çok iyi biliyorsun. Çünkü insan psikolojisinden anlıyor, ilk bakışta onların zayıf noktalarını görebiliyorsun. Son olarak, sevmelerin anlıktır ve fakat akıl alır; ama bir terk edersen, o terk ediş evlat acısı olur çıkmaz içeriden!
Athena: Keyser Söze
Sen tam bir suç dahisisin. Planların hep tıkır tıkır işler. Geri kalan herkes ise birer piyondur. İnsafsızsın öncelikle. Bir amaç doğrultusunda bir şeyin yapılması gerekiyorsa o şeyin iyi mi, yoksa kötü mü olduğunu düşünecek vaktin yoktur, anında yaparsın. Bu uğurda etrafındakilere zarar veriyor olmaksa senin pek umurunda olmaz. Son olarak kamufle olmayı o kadar iyi beceriyorsun ki, dünyanın tüm dedektifleri birleşse kelepçeyi bileğinden geçiremez, ey korkulu rüya!
Afrodit: Dexter
Evet canisin, evet katliamlardan katliam beğenirsin ve evet sosyopatsın. Fakat böyle olmanda çok geçerli sebeplerin var. Bir kere kokuşmuş kanunlara inanmıyorsun, bunun için kendi kanunlarını işletiyorsun. Adaletin Demokles'in kılıcı gibidir yani, hainin-sapığın-kötünün başına iner, hiç şüphesiz, ki kendilerini masada buldukları vakidir. Ayrıca oldukça ayrıntıcı birisin. Gözünden hiçbir detay kaçmaz. Kılı kırk yarmak, senin için üretilmiş bir deyim kısaca. Ahh bir tane lazım senden buralara, çünkü masaya yatırılacak adam çok!
Demeter: Light Yagami
Sen oldukça kindar bir insansın. Sana yapılan yanlışları asla unutmaz, bir kenara "yazar"sın. Ancak deftere yazdığın kişiler, o defterde olmayı sonuna kadar hak eden kişilerdir. Bu dünyayı daha iyi bir yer haline getirmeye çalışıyorsun kısaca. Yoksa psikopat değilsin asla. Kötüleri öldürmekten zevk almansa başka bir konu. Kötüleri öldürmekten kim zevk almaz ki zaten. Lefter gibi insansın son olarak: Versinler sana isimleri, yazarsın anında deftere :)
Artemis: Jigsaw
Puzzle gibi insansın vesselam. Aklından geçenleri okumak dünyanın en zor şeyi. Sırrın, gizemin de çoktur. Bu yüzden herkesin merakını cezbedersin. Ayrıca oyuncu bir insansın, hayatı bir oyun olarak görüyorsun. Ancak çocuk oyunu değil bu sendeki, "hayat oyunu". İşte bu yüzdendir "I want to play a game" demelerin. Az ama öz konuşursun son olarak. Dinleyen kulaklaraysa büyük nasihatların vardır, bay/bayan elektrikli testere!

Olimposluların anket sonuçlarını gördüğünüze göre, sıra size geldi! Anketi yapın, çıkan karakterin bir ekran alıntısıyla beraber bizlerle paylaşın ve ardından şu soruyu aklınıza gelen en yaratıcı şekilde yanıtlayın: Bir seri katil olsaydınız öldürme metodunuz ne olurdu?

Mesela kitaptaki katilimiz vücutlarına kadın isimleri ve "Mesquita" yazıyor, 118 numarasını dağlıyor ve onlara öldürmeden önce işkence ediyor. En yaratıcı iki kişinin sonuçlarını ve öldürme metodlarını sayfada paylaşarak geleceğin korkulu seri katillerini şimdiden ifşa etmek istiyorum. :D Sonuçlarınızı ve metodlarınızı bana yorumlardan ya da Olimpos Günceleri'nin mesaj kutusundan iletebilirsiniz! En yaratıcı olan kazansın! :D

ANKETE GİTMEK İÇİN TIKLAYIN.

Anket 2: Yoksa potansiyel bir seri katil misiniz?

Bu mini test, uygulayan kişinin seri katile dönüşecek psikolojik kapasitede olup olmadığını belirlemek amacıyla hazırlanmış. Bu testin uygulandığı ilk seri katillerden Charles Manson dahil, her seri katil aynı cevabı vermiş. Charles Manson, Ted Bundy, Jeffrey Dahmer... 

SORU: 
Annesinin cenaze töreninde bulunan bir kadın son derece üzgündür. Derken hiç tanımadığı çok yakışıklı bir adamla tanışır ve ilk görüşte aşık olur. Annesinin ölümüne rağmen kadının keyfi yerindedir. Saatlerce konuşurlar ancak cenazeden sonra adam ortadan kaybolur ve kadın bir daha ondan hiç haber alamaz. İki hafta sonra kadın, kız kardeşini öldürür. Neden? 

A. Çünkü adamın kız kardeşinin sevgilisi olduğu ortaya çıkar. 
B. Adam aslında kadının kılık değiştirmiş kız kardeşidir. 
C. Kadın, adamın bir aile dostu olma ihtimalinden yola çıkarak, tekrar bir cenazede karşılaşma umuduyla kız kardeşini öldürmüştür. 
D. Kız kardeş aşk acısıyla ortaya çıkan öfkenin kurbanı olmuştur. 

CEVAPLAR: 
Eğer A, B veya D şıklarından birini seçtiyseniz seri katil olma potansiyeli taşımıyorsunuz. Tamamen aklı selim olduğunuzun bilinciyle rahatlayabilir ve hiçbir şey için endişelenmeden huzurla hayatınıza devam edebilirsiniz. 

Eğer soruyu hemen cevaplayıp sonra cevap anahtarını görünce cevabınızı değiştirdiyseniz ya gerçekte ne olduğunuzu görmekten korkuyorsunuz ya da havalı olmaya çalışıyorsunuz. 

C şıkkını seçtiyseniz, bu bir seri katille aynı şekilde düşündüğünüzü gösteriyor. Bu sorunun sorulduğu tüm seri katiller adamın bir aile dostu olabileceğini ve ikinci bir cenaze törenine katılabileceğini düşündü. Eğer adamı tekrar görebilmek için kız kardeşinizi öldürmeyi düşünüyorsanız, sandığınız kadar aklı başında biri değilsiniz.

Şimdi bu üstteki mini anketi neredeyse her yerde gördüm ve doğrusu çok komik buldum, o yüzden paylaşıyorum. Yani ne kadar doğrudur, ne kadar tutarlıdır bilinmez ama... yine de sorayım, siz hangi şıkkı seçtiniz? Ben bunu yapabilecek kadar şanslı değildim çünkü gözlerim hemen yanıtlara kaydı, umarım sizde öyle olmamıştır. Diğer Olimposlulara elbette ki cevapları göstermeden sordum soruyu ve işte yanıtları! (Doğrusu korkmadım değil, ben ne gibi insanlarla birlikte çalışıyorum öyle?!)

Demeter: C
Nyks: C
Afrodit: B
Artemis: C
Apollon: C

Tabii ben Olimposlularla durur muyum? Durmam tabii! Birkaç blogger arkadaşcığıma da sordum bu soruyu ve bunlar da onların yanıtları;

Eren: B
Beyza: C
Filiz: C

Evet arkadaşlar, bu kadar çok C yanıtından sonra gidip bir daha bu insanların arasına girmeyesi geliyor insanın ama tabii bu pek mümkün değil, sonra peşime düşerler falan, hiç risk almamak lazım, değil mi? (Gerçi Filiz'in teorisi çok kitap okuyor olmamız, bu yüzden bizde kurgu bol ve tabii ki de bu bolluk bizi en "ilginç" duran yanıta yönlendiriyor. Bence sadece beni kaybetmemek için diyor bunları ama neyse. :P)

Eğer katılmadıysanız Rafflecopter çekilişimize katılmayı unutmayın!

3 yorum:

  1. Hayır ya dediğim tezin sonuna kadar arkasındayım. Gerçekten o kadar çok kitap okuyoruz ki artık o kurgular beynimizde çok büyük bir yere sahip. Bu arada ben de 'Keyser Söze' çıktı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah :D Al işte :D İki manyak bir arada :D

      Sil
  2. dünyanın en ünlü, seri katiller ini öğrenebileceiğiniz ve Korku İçinde korku hikayelerini okuyabileceğiniz muhteşem bir site.

    YanıtlaSil

http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/ Kunai