Kitap Senaryoları | Mimlendim #10


Pollyanna'nın Kitaplığı beni mimlemiş! Ona bu mim için tekrardan teşekkür ediyor ve aşağıdaki yedi soruyu yanıtlamaya başlıyorum. Doğrusu oldukça sıkıldığım, hiçbir işimin olmadığı (yalan) bir gündü ve az çok blogla ilgilenmek bile moralimi düzeltiyor, o yüzden bakalım bakalım. :D

1. Bütün kitaplarından kurtulman gerekiyor. Sadece belirli türlerden (Fantastik, Kurgu olmayan ve senin seçtiğin bir tür) birer tane kitap kalabilir. Hangi kitaplar kalırdı?
Ya hep ya hiç! Eğer tüm kitaplarımı atacaksam hepsini atarım. Ne o öyle? Bir anne evlatları arasından seçebilir mi? Ya da bir abla kardeşlerini ayırabilir mi? Bir kitapkurdu nasıl kitaplar arasında ayrımcılık yapsın? Bir de türlere falan girmiş. Irkçılık bu, itiraz ediyorum sayın yargıç!

2. Kitapçıdasın ve senden küçük birinin annesine okumayı sevmediğini söylediğini duyuyorsun. Ama annesi onun bir kitap alması konusunda ısrar ediyor. Yanlarına gidiyorsun ve okumayı fazla sevmeyenler için uygun olduğunu düşündüğün bir kitabı öneriyorsun. Bu hangi kitap?
Ya ben bunu daha önce kuzenim için yaptım ama pek işe yaramamıştı... Önerim Narnia'ydı, çünkü hem daha küçük yaştakilere odaklı hem de macera üzerine macera. Küçükken her gece babam bana Narnia'dan bir bölüm okurdu, ben de öyle yatardım falan, yani anısı da var. Sonrasında severek de tekrardan okumuştum yani. Kuzenim garip benim de biraz. :P

3. Kendini iyi hissetmiyorsun ve toparlanmaya ihtiyacın var. İyi bir ruh hâline girmek için hangi kitabı okursun?
Herhangi bir kitap olabilir. O sırada okumakta olduğum kitap her ne ise ona devam ederdim, çünkü mutsuz olduğumda pek fark etmiyor ne okuduğum. Daha küçük yaşlarımdayken de ne zaman üzülsem gider kitap okurdum, başka hayatlara odaklanmak da beni kendi üzüntümden uzaklaştırırdı. 

4. Küçüklüğüne zaman yolculuğu yapıyorsun. O zamanki hangi kitaba kendini kaptırırdın?
Alacakaranlık! Ben okumayı o seriyle sevdim, çok net hatırlıyorum. Beşinci sınıfa gidiyordum ve bir sınıf arkadaşım - adı Arda'ydı - derse Alacakaranlık'ın ilk filmini getirmişti, izliyorduk. Sonrasında bu neymiş diye merak edip kitabı olduğunu öğrenmiş ve seriye başlamıştım. Bir bakmışım günde iki kitaba kadar çıkabilen bir kitapkurdu olmuşum! :D

5. Arkadaşın sana 4 günlük bir tatil sürprizi yapıyor ve bavul hazırlaman için sadece 1 saatin var. Yolda okumak için hangi kitabı alırdın?
Okumadıklarımdan en yakınımda ne varsa. Mesela şu an yapılacak olsa bu, gelecekteki tur kitaplarımızı alabilirdim; ya da Hiçliğin Kıyısında'yı. Hala okuyamadım onu ve herkes çok beğenmiş, meraktan çatlayacağım sanırım. 

6. Evin soyuldu! Endişelenme, her şey yerinde ancak kitaplığın yağmalanmış. En çok hangi kitabının güvende olmasını isterdin?
Sizi birinci soruya yönlendireyim: NASIL SEÇEYİM KİTAPLARIM ARASINDAN BEN?

7. Arkadaşın kitabını ödünç alıyor ve berbat bir hâlde geri getiriyor. Hangisini yapardın? 
a) Fark etmemiş gibi davranırdın. 
b) Aynısından sana almasını isterdin. 
c) Gizlice onun bir kitabına da aynısını yapardın.
Kendi şıkkımı eklemeyi seçiyorum: d) İlk önce ona bağırıp çağırır, sonrasında ona bir daha kitap ödünç vermeyeceğimi söyler, ardından "Sana güvenmiştim!" şeklinde başlayan bir duygu sömürüsü yapar ardından b şıkkına geçerim. Başkasının kitabına zarar verecek kadar kötü olmadığım gibi görmezden gelebilecek kadar sakin bir yapıya sahip değilim. Biri kitabıma kötü davranacak ve görmezden geleceğim? Ben onları nasıl koruyorum bir bilginiz var mı :D (Herkes büyük ihtimalle o derecede koruyor ama olsun. :P) Mesela geçen Baran'a henüz okumamış olduğum bir kitabımı ödünç verecektim ve çocuğa kitaba iyi bakmasını 29324234 kere söyledim sanırım...

Etiketlediklerim: İki Kapak Arası, Olimpos Günceleri (tek tek herkesi yazmaya üşendim) ve Hayal Perest'in Zaman Yolculuğu
Bekliyorum kızlar ve Niyazi! :D

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

2 yorum: