Okudum: Kiralık Konak - Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Adı: Kiralık Konak
Yazarı: Yakup Kadri Karaosmanoğlu
Yayınevi: İletişim Yayınları
Sayfa Sayısı: 232
Goodreads Puanı: 3.45
Puanım: ★★★★☆ 

       Öncelikle herkese merhaba! Başlıktan pek anlaşılmayacaktır herhalde, o yüzden belirtme ihtiyacı duyuyorum: Bu bir kitap yorumu değildir. Bazı kitapları "yorumlayabilecek" kadar bilgi sahibi değilsinizdir ve ben Kiralık Konak hakkında bir yargıya varamam, sadece düşüncelerimi ve bana hissettirdiklerini aktarabilirim. 

        Türk edebiyatıyla pek haşır neşir olmayan bir lise öğrencisi olarak, Kiralık Konak benim için bir mücadeleydi diyebilirim sanırım. Ödevdi ve elbette çoğu öğrenci gibi son ana bırakmıştım; kitabın okunması, ardından da kitaptaki "Batılı sosyal ve kültürel ögelerle" ilgili bir sunum hazırlanması gerekiyordu. Yani benim konum buydu. Döneme pek hakim olmadığım için tahminen yarım yamalak bir sunum oldu benimki (henüz sunamadım da) ama yapacak bir şey yok.

        Bundan önce Araba Sevdası'nı okuyor olmamız gerekliydi ve iki kitabı karşılaştıracak olursam, kesinlikle Kiralık Konak'ı daha sevdim. Öncelikle, Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun dili kesinlikle daha anlaşılırdı. (Elbette durup internette kelimeleri araştırmam gerektiği noktalar oldu, fakat en azından cümleleri birkaç kere okuduktan sonra anlayabiliyordum o durumda bile. Araba Sevdası'nda bir paragrafı kaç kere okursam okuyayım, anlamadığım oluyordu.) Kitap genel olarak durgundu ve bir süreci anlatıyordu fakat sıkıldım diyemem. Yani, sıkıntı gibi değildi; çünkü hem devamını merak ediyor, hem de yavaş yavaş okumak istiyordum. Ondan biraz uzun sürdü okumam. (Son dakika ödevi için kötü bir şey aslında.)

       Karakterlere genel olarak pek sempati beslemedim sanırsam, yani sempati beslenebilecek biri yok gibiydi. Hakkı Celis'e biraz üzüldüm aslında, Seniha'ya gösterdiği sevginin asla karşılığını alamadı. Onun dışında bir diğer sevdiğim karakter Naim Efendi'ydi, yaşlı adamın sonu kötü bitti ve beni üzen sayılı şeylerden biriydi kitapta. 

       Benim için "Türk edebiyatına giriş" niteliğinde bir kitap oldu ve aslında yazarın vermek istediği mesajı kavramış olduğuma inanmasam da, başka kitaplar ve başka yazarlar tatma konusunda, içimde bir isteğin doğmasını sağladı. (Ki zaten bir süredir düşündüğüm bir şeydi fakat nereden başlayacağımı bir türlü bulamamaktaydım.) Henüz ders dışında benzeri romanlar okur muyum emin olmasam da, bana çok şey kattığına inandığım bir romandı Kiralık Konak. (Gerçi sanırım bu tür kitaplar üzerinde makale okunmadan tam olarak "anlaşılmıyor".) 

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder