[Blog Tur] Bazıları Kalbini Dinler - Victoria Van Tiem | Yurtdışı Kapakları


Herkese yepyeni bir tur yazısından merhaba!

Ben bu turda - başlıktan da anlayabileceğiniz üzere - kitabımızın yurtdışı kapaklarını tanıtıp, onlar hakkındaki düşüncelerimi söyleyeceğim. Aslında video şeklinde bir yorumum da olacaktı fakat videonun çekim aşamasında teknik sıkıntılar yaşadım, ardından da tekrardan çekmeye vakit bulamadım ve sonuç olarak çekememiş oldum :/ Yazmaya giriştiğimde de aklıma söyleyecek pek bir şey gelmedi, çünkü zaten çoktan 9343984 kere söylemiştim her şeyi, ben de n'apalım artık diyerek yorum girmeme kararı aldım... Bence beni affedebilirsiniz *-*

Kapaklara da geçmeden önce, kitabımızı bi' gözden geçirelim:

Adı: Bazıları Kalbini Dinler
Orijinal Adı: Love Like the Movies
Yazarı: Victoria Van Tiem
Yayınevi: Parodi Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Goodreads Puanı: 4.00
Seri: -
Format: Karton Kapak

O üzer.
O gider.
O hep uzak, o hep acı.
Yine de o.
İlle de o.
Hep o.

Bir ses böler tüm düşüncelerini. Bir ses. Ne cılız ne de susacak gibi. Umutsuzluğun sessizliğine eşlik ederken o hep konuşur! "Vazgeçme!" Olmaz, dersin. "Olur!" İstemiyorum, dersin. "İstiyorsun!" Sus, dersin. Sadece sus.

Tüm örselenmişliğine inat son çırpınışıdır yüreğinin sana söylediği. Bin defa söyler: Beni dinle Milyon defa: Asla aşktan vazgeçme. Son kez atacağını bilse bile: Onu seviyorsun.

"Bazıları Kalbini Dinler bir kitaptan çok daha fazlası. Aşk, tutku ve tercihlerle ilgili bir hikâye… Kısacası hayatın ta kendisi. Okurken hem güldüm hem de gözyaşlarıma hâkim olamadım. Şiddetle tavsiye ediyorum."
- The Romance Reviews

Şimdi... kapaklara geçecek olursak! *Heyecanla el çırpar*

Kitabın Macmillian'dan çıkan kapağı ve doğrusu, sanırım benim favorim. Kitabın içeriğine ve romantik havasına o kadar uyuyor ki! Çok tatlı olduğunu düşünüyorum bu kapağın kısacası. Yazıların fontu olsun, kapak görseli olsun; her şeyiyle çok sevdim.

İtalya kapağı bana kalırsa çok... boş verilmiş gibi. Sanki tasarımcıya "İki dakika şu kitaba kapak yapsana," demişler de, o da bulduğu ilk görselin üzerine yazı yazmış gibi duruyor ve doğrusu bu kapağı görmüş olsaydım, Bazıları Kalbini Dinler alacağım bir kitap olmazdı. Basit, sıradan ve sıkıcı. :P

Kitabın Portekiz kapağıyla Pocket Star'dan çıkan İngilizce ekitap versiyonunun kapağı neredeyse aynı olduğu için - yani - ikisini tek bir madde olarak almak istedim. Minimal farklılıklarla iki kapağı da hiç sevmedim açıkçası. Tamam, sinema temasına uyuyor hatta romantik komediyi bile az da olsa çıtlatıyor desek, kapaklar son derece sıkıcı. İtalya kapağındaki gibi "iki dakikada yapıp bitirdim"den çok, "düşündüm düşündüm, ne yapsam bulamadım" der gibi bence. İlgimi çekecek türde bir kapak değil kesinlikle.

Gelelim bizim kapağa! Şahsen şu pembeli parlaklı sinemalı kapaktan sonra favorim bu. Zaten diğer ikisini hiç sevmediğim düşünülürse, bunun favorilerim arasında yer alıyor olması çok doğal. Bu kapak neden birinci değil derseniz de, bana göre kitabı pek yansıtmıyordu ve ayrıca "Bazıları Kalbini Dinler" ismi bana çok spoiler gibi göründü kitap boyunca. Hıh. *Tribini de attı, içi rahat* Şaka bir yana, kitaptaki sinema temasını daha çok yansıtsaydı kapağı bir tık daha fazla sevebilirdim ama bu haliyle diğer kapaklardan biraz daha farklı, biraz daha ferah bir havası var ve bence bu çok hoş. Afrodit'le bir türlü sarı mı yeşil mi kararlaştıramadığımız yaprakları da çok sevdim :D

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

1 yorum: