[Blog Tur] Geri Dönenler (The Returned, #1) - Jason Mott | Alıntılar


Herkese merhaba!

Son günlerde biraz üşengeçliğim üzerimde olduğundan - gidip kendime yiyecek bir şeyler hazırlamaya bile üşeniyorum, şaka değil - kitabın künyesini eklemeye gerek görmedim; çünkü zaten şu ana kadar gören gördü, görmeyen de görmek istemediği için pek bakınmadı etrafa diye tahmin ediyorum fakat kitaba ulaşmak isterseniz şu linkten her zaman inceleyebilirsiniz. 

Ama tanıtımını yine de ekleyeceğim çünkü canım istiyor. :D

İki dünya arasındaki kapılar açıldı. Ölüm sadece bir başlangıçtır…

Lucille ve Harold çiftinin 1966 yılında güneşli bir ağustos günü boğularak hayatını kaybeden sekiz yaşındaki oğulları Jacob, aradan neredeyse elli yıl geçmişken bir anda kapıda beliriverir. Hâlâ sekiz yaşındadır ve son derece sağlıklıdır.

Fakat öteki dünyadan geri dönen tek insan Jacob değildir. Ölüler dünyanın dört bir tarafında ortaya çıkmaktadır. Kısa bir süre sonra geri dönenlerin sayısı o kadar çok artar ki herkes kendini tehdit altında hissetmeye başlar. Kimse bunun niçin ve nasıl olduğunu bilmemektedir. Kesin olan tek bir şey varsa o da bu kaosun sonunda herkesin bir tercih yapmak zorunda kalacağıdır. Uzun süre akıllardan çıkmayacak soruları dile getiren sürükleyici bir hikâye…

Sanırım blog turu yapıyor olmanın bana en büyük getirisi, normalde okumayacağım türde kitaplar ediniyor olmam. Turdaki herkesin kitap zevki o kadar farklı yerlere açılabiliyor ki, bir sonraki kitabımızın bana hitap edip etmeyeceği bile bazen büyük ve heyecanlı bir soru işareti olabiliyor. Mesela Ece çoğu şeyi okurken, onun özellikle okumak istediği türlerdeki kitaplar pek benlik olmuyor, falan filan. O yüzden seviyorum yani bu işleri :D

Geri Dönenler ise daha çok, normalde pek alıp okumayacağım türde bir kitaptı. Kötü değildi, kesinlikle değildi; sadece, benim ilgimi çekecek kitaplardan biri de değildi. Son derece orijinal bir konusu ve ilginç bir olay örgüsü vardı - sonuçta ölümden dönen insanlar teması sürekli işlenmiş de olsa, zombi kitaplarından farklı bir yerde bu kitabın duruşu - fakat yazarın anlatımını kendi açımdan sıkıcı buldum. Bu tür bir kitapta daha farklı bir anlatım kullanılamazdı gerçi. (İşte bu yüzden bu tür kitaplar okumuyorum.)

Çoğunlukla erkek okuyuculara hitap edeceğini düşündüğüm bir kitap, bütün o "doğaüstü olayda panikleyen Amerikalılar ve hükümet ve din adamları ve arada kalan insanlar" tipi olaylar var ya, heh işte bu kitap da bence o tür bir kitaptı ve ben ne o tür diziler izlerim, ne de kitaplar okurum :P (Gerçi dizi de izlemiyorum pek ama neyse.)

Şimdi nasıl bu kitabın bana hitap etmediğini geçersek, kitap iyiydi. Çevirisi oldukça başarılıydı ve az önce de belirttiğim gibi, son derece orijinal bir konusu vardı. Ayrıca, kitabın her bölümünün arasına başka insanların hayatlarından kesitler konulmuştu ve sanırım kitabın en çok sevdiğim yanı da buydu. Lucille, Harold ve Jacob dışındaki insanların hayatlarında neler olup bittiğine dair bir şeyler okumak son derece hoşuma gitti ve - çoğunlukla genç bir kız olmanın getirisi nedeniyle - Jean karakterinin hikayesinde sanırım öldüm. Gerçi Niyazi de onu çok sevmişti ve o genç bir kız değil. :D

Bu tür bir olay olsa - yani ölüler birden insanların kapılarında beliriyor olsa - neler olabileceği, insanların nasıl tepkiler vereceği ve dünyanın bir anda ne tür bir yere döneceği konusunda son derece gerçekçi bir olay örgüsü tasarlanmış ve izlenmişti. Eğer yarın sevdiğiniz biri kapınızda belirse, ölümünden 40 yıl kadar sonra, tahminen siz de bu kitaptaki insanlar gibi tepkiler verirdiniz. Din fanatikleri, diyecek pek söz bulamayan Papazlar, olayları kontrol etme çabasındaki hükümet, panik olan ve evlerini kaybeden insanlar, bunların durdurulmasını söyleyenler, geri dönenleri kabullenenler, hepsi bu kitapta mevcut!

Sanırım kitap hakkında diyeceklerim bu kadar *-*  Normalde turlarda alıntıları üstlenmeyi sevmem - ve üstlenmem de - çünkü pek başaramıyorum, sonra çıldırıyorum "Neden olmuyor?" falan diye; bunu sanırım en iyi Ece bilir. Yapamayıp yapamayıp ona sardım çünkü bu sefer de. Ama sonuçtan mutluyum, garip bir şekilde çok sindi içime bu seferkiler ^-^













Eğer siz de bu kitabı okumuşsanız kitap hakkındaki düşüncelerinizi bana yorumlarda bildirebilirsiniz, gerçekten başkaları ne düşünüyor çok merak ediyorum. Sonuçta iyi bir kitaptı ve hakkında görmediğim bakış açılarını görmeyi gerçekten isterim ^-^ 

Bu arada, henüz katılmadıysanız ve kitap da ilginizi çektiyse, Facebook sayfamızdaki ve Instagram hesabımızdaki çekilişler devam etmekte, kaçırmayın derim! 

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder