Destroy Me (Shatter Me, #1.5) - Tahereh Mafi | Yorum


Adı: Destroy Me
Türkçe: - 
Yazarı: Tahereh Mafi
Yayınevi: HarperCollins
Sayfa Sayısı: 109
Goodreads Puanı: 4.28
Seri: Shatter Me #1.5
Format: eBook

Perfect for the fans of Shatter Me who are desperately awaiting the release of Unravel Me, this novella-length digital original will bridge the gap between these two novels from the perspective of the villain we all love to hate, Warner, the ruthless leader of Sector 45.
In Tahereh Mafi’s Shatter Me, Juliette escaped from The Reestablishment by seducing Warner—and then putting a bullet in his shoulder. But as she’ll learn in Destroy Me, Warner is not that easy to get rid of. . .
Back at the base and recovering from his near-fatal wound, Warner must do everything in his power to keep his soldiers in check and suppress any mention of a rebellion in the sector. Still as obsessed with Juliette as ever, his first priority is to find her, bring her back, and dispose of Adam and Kenji, the two traitors who helped her escape. But when Warner’s father, The Supreme Commander of The Reestablishment, arrives to correct his son’s mistakes, it’s clear that he has much different plans for Juliette. Plans Warner simply cannot allow.
Set after Shatter Me and before its forthcoming sequel, Unravel Me, Destroy Me is a novella told from the perspective of Warner, the ruthless leader of Sector 45.

Kısa bir kitap olduğu için dün gece Shatter Me'yi bitirdiğim gibi başladım ve çok kısa süre önce bitirdim. Aslında hakkında söylenecek çok bir şey yok gibi... Ama yine de blogumda dursun istiyorum çünkü ağır bir şekilde fangirl'lük yapasım var şu an. Kitap tamamen Warner'ın ağzından anlatılıyor ve bir şey diyeyim mi... Eğer Adam'ı seviyorsanız bile bunu okuduktan sonra Warner'ı sevmeme imkanınız yok. Hani, gerçekten.

Size oturup Warner'ı anlatacak değilim ama eğer bu serinin hayranı iseniz ve İngilizce bilginiz bunu okumaya yeterli ise kesinlikle okumanız gerektiğini düşünüyorum çünkü bu kitap hem birçok şeyi değiştiriyor hem de hiçbir şeyi değiştirmiyor. İkisini de aynı anda yapmayı başardığı için ayrı bir saygı duydum yazara ama ona duyduğum saygıyı arttıran asıl şey sanırım iki kitap arasındaki üslup farkıydı.

Eğer Shatter Me yorumumu okuyanınız varsa aranızda, yazarın dilini ne kadar beğendiğimi hatırlayacaklardır. Bu kitapta o dilden eser yoktu ve bu aslında buna duyduğum saygıyı arttıran bir unsurdu çünkü o yarım cümleler, o şiirsel dil, o duygu yoğunluğu... hepsi Juliette karakterinin özellikleri. Warner'ın ağzından okurken evet, yazarın dili burada da ilk kitabı andırıyordu fakat ilk kitabı bu kadar farklı yapan şeyin Juliette'in iç dünyası olduğunu çok net bir şekilde ortaya koyuyor bu kitabı okumak.

Warner'ın Juliette'in defterini okudukça ona duyduğu hayranlığın derinleşip büyümesini, bir aşka ve sevgiye dönüşmesini okurken orada sanırım Warner'la beraber ben de öldüm çünkü bu karakteri o kadar çok seviyorum ki anlatamam... Bir süredir kitap karakterleri benim için sıradanlaşmıştı denebilir fakat Warner bu sıradanlıktan sıyrılarak gerçekten bir süre hatırlayacağım bir karakter oldu sanırım :) Babası, annesinin anısı, yaşamak durumunda kaldıklarına dair edindiğimiz kısıtlı bakış açısı bir kenara, onu tanıma fırsatı ediniyoruz bunu okurken ve sanırım en çok da bu yüzden sevdim ben bu kitabı. Yazar Adam yerine Warner hakkında yazmaya karar verdiğinde ne yaptığını iyi biliyormuş bence.

Bu tür kısa kitaplar Türkiye'de çevrilmiyor ama keşke bu çevrilseymiş diyorum çünkü o kadar beğendim ki, anlatamam. Tabii beğenimin neredeyse %90'ı anlatan karakterin Warner olmasından kaynaklı ama olsun, yine de! :D 

Sanırım diyecek başka bir şeyim kalmadı, beni benimle bırakın... #TeamWarner

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

3 yorum: