[Blog Tur] Başlayanlar & Sonlayanlar | Lissa Price'la Söyleyişi


Başlayanlar ve Sonlayanlar için düzenlediğimiz blog turu kapsamında Lissa Price'la minik bir söyleyişi yaptım! Sorulardan birinde Başlayanlar hayranları için (özellikle Afrodit'ime) güzel bir haber var! Doğrusu ben yazarımızı çok sevdim, sağ olsun beni kırmadı ve turumuza katkıda bulundu :3

Soru: Yazma maceranız nasıl başladı? Kaç yaşındaydınız?
Annem bana çok erken yaşta okumaya başladı ve 3-4 yaşlarında kendi kendime okuyabiliyordum. Üzerinde “sekiz yaş” yazan bir kısa hikayem var. Yani beni erkenden başlattığı için annemi neden gösteriyorum.

Soru: Sizi “Başlayanlar” ve “Sonlayanlar”ı yazmaya iten şey neydi?
Birkaç yıl önce büyük bir seraya grip aşısı olmaya gitmiştim fakat yeteri kadar aşı olmadığından devlet, sadece yaşlılar ve gençlerin – toplumun en hassas üyeleri olduklarından dolayı – aşı olabildiği bir sistem oluşturmuştu. Bunun mantığını sorguladım; eğer bu ölümcül bir hastalık olsaydı hayatta kalanlar sadece en gençler ve en yaşlılar olacaktı. Ve düşündüm: “Bu nasıl bir dünya olurdu?”
Bir hikaye için harika bir dünya olduğunu fark ettim. Daha fazlasını www.lissaprice.com adresinde bulabilirsiniz.

Soru: Bu seri hakkında gelecek planlarınız var mı? Mesela üçüncü bir kitap ya da bir film?
Üçüncü kitabın nasıl olacağını biliyorum. Sonlayanlar’ın tamamlanmış hissi vermesini istedim fakat aynı zamanda kitabın sonunda yepyeni bir kapı açtım. Karakterler beni bırakmıyor ve her gün dünyanın her yanından hayranlar benimle iletişime geçip üçüncü bir kitap istiyorlar. Film konusuna gelirsek de, hakları yeniden uygun hale geldiğinden beri oldukça ilgi gördü. Film menajerimin doğru partnerleri bulacağına inanıyorum. Biri hayranların film veya dizi olması için oy verebileceği ve olası oyuncu kadrosunu konuşabileceği bir liste başlattı: http://iflist.com/stories/starters#

Soru: Callie’yi yazarken size en çok ilham veren kişi kim?
Callie’de benden oldukça fazla var. Korkunç bir deprem atlattıktan sonra – evim, duvardaki çatlaklardan elinizi koyabileceğiniz kadar yıkılmıştı, her şey yerlerdeydi – sabahın dördünde etrafta geziniyordum. Benim yaşlarımda bir kızın kaldırım kenarında ağladığını görmüştüm ve o anın dağılmak için hiç de uygun bir zaman olmadığını düşünmüştüm; o an, içinizdeki gücü toparlayıp hayatta kalmanız gereken bir andı. Elbette bunu ona söylemedim, onun da yanında ailesi vardı. Ama o gün bir şey öğrendim.
Mücadele gerektiren zamanlarda okuyucularımın içlerindeki gücü bulabilmelerini umuyorum.

Soru: Yakın gelecekte yazmayı düşündüğünüz kurgularınız var mı?
Evet, şu an, hakkında oldukça heyecanlı olduğum bir YA projesi üzerinde çalışıyorum. Onu hallettikten sonra üçüncü Başlayanlar kitabını yazacağım.

Soru: Eğer bir karakterinizle evlenmeniz, birini öpmeniz ve birini öldürmeniz gerekseydi, kimi öper, kimi öldürür, kimle evlenirdiniz ve neden?
Michael’la evlenirdim çünkü iyi, sağlam ve şefkatli biri. Hyden’ı öperdim çünkü oldukça iyi öpüşüyor. Beatty’yi öldürürdüm çünkü gerçekten çok zalim.

Soru: Favori yazarlarınız kimler?
Tereddütsüz Shakespeare. Oldukça farklı yazarlardan okuyorum, yani (tamamı olmasa da) favorilerimden bazıları: Neil Gaiman, John Green, Suzanne Collins, Rick Yancey, Edgar Allen Poe, Arthur Conan Doyle.

Soru: Son olarak, Türkiye’deki hayranlarınıza bir şeyler söylemek istiyor musunuz?
Evet! 2013’te oraya tur için geldiğimde birçoğunuzla tanışmayı çok sevdim. Benim için oldukça eğlenceliydi çünkü bütün hayranlar oldukça büyüleyiciydi. Ve elbette ki, nefes kesici hazineleriyle Türkiye’ye aşık oldum: Kapalı Çarşı, iyi yemekler… Yanımda Türk lokumu götürdüm ve Kaliforniya’daki resmi kitapçımla paylaştım ve herkes çok beğendi.
Sizden bir şeyler duymaya bayılıyorum. Benimle Twitter’dan @Lissa_Price adresinden iletişime geçebilirsiniz ve www.lissaprice.com adresinden Tumblr ve Facebook adreslerimi öğrenebilirsiniz. Sizleri çok seviyorum!

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

2 yorum:

  1. Kadın bana çok samimi geldi, ve yaşasın! 3. Kitabın geleceğini biliyordum! Kitap fazla havada kalmıştı. Ayrıca nedensizce Afroditim dediğin için çok sevindim sbbdnnd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bence de çok tatlı ^^ Ve elbette senin için :*

      Sil