Yeni Kitap Kokusu #7: 2014'ün Son Kitap Alışverişi


Kargo elime bu hafta geçtiği için yazıyı da ancak bu hafta yazabiliyorum... Güya kendime kitap almamak için söz vermiştim, elimdekileri yarılayana kadar olmazdı, okumam gereken çok kitap vardı, ekitap bile okumamam gerekiyordu ki elimdekiler bitsindi. Elbette ki bu sözü tutmadım ve yeni yıl sebebiyle babama kitap aldırdım! Idefix'in sürmekte olan Sanal Kitap Fuarı'nın da bundaki etkisi çok büyüktü çünkü oradaki indirim oranı olmasaydı tahminen bu kitaplardan bazılarını hiçbir zaman almayacaktım. Aslında Instagram'da, kargoyu açtığım an paylaşmıştım bu kitapları - heyecan işte, n'aparsınız - fakat bugün D&R alışverişimin son parçası da geldiği için dedim, artık bloga yazma zamanı!

2014'ün son kitap alışverişi iki kısımdan oluşuyor: Idefix ve D&R. Idefix'ten aldıklarım tamamen babama yüklediklerim, çünkü fuar falan filan. D&R'dan alınanlar ise birinin bana vermiş olduğu 50TL'lik D&R hediye kartıyla alındı, yani hiçbir şekilde planda yoktu fakat oldukça da iyi oldu, çünkü eğer bu sayede almasaydım uzun bir süre alamazdım bu kitapları tahminen.

D&R daha kısa olduğu için onunla başlayayım. İnternetten de olsa, 50 lirayla, özellikle de D&R sitesinden alabileceğin kitap sayısı çok sınırlı. Bir de 50 lira ve üzerine kargo bedava olduğundan, orada yaklaşık bir 3-4 liralık bir kargo fiyatı var, yani sepettekileri tam 50 yapman lazım ya da o 4 liralık farka yer bırakman lazım. Eh, iş kitaplar olunca da oldukça sıkıntılıydım çünkü buna verebileceğim ekstra param yoktu ki bir kitap daha ekleyip sepeti 50 liranın üzerine çıkartayım. Öyle olunca, bir süre çabaladım ve en sonunda pes ederek 3 kitap aldım kendime *-*

1. Tatlı Şeytan: Bu kitap eklediğim toplu resimde yok çünkü D&R parçalı sevkiyat yaparak bunu geç gönderdi. Sanırım temin etmeleri uzun sürdü ama pek emin değilim. Bu tam bugün elime ulaştı - haftaya kalacağından korkuyordum ama öyle bir şey olmadı neyse ki. ^^

2. Kurtlara Söyle Eve Döndüm: Bu tamamen Saklamakabı'ndan Eren'in önerisiyle aldığım ve aldığımı söylediğim herkesin "Gerçekten harika bir kitap," benzeri tepkilerle yanıt verdiği bir kitap oldu; okumak için oldukça hevesli olduğumu söylemeliyim o yüzden. Beğenecekmişim gibi duruyor şimdiden. :D

3. Karanlık Zihinler: Oburlar'ın tur yaptığı ve bir süredir çıktı çıkacak, çok fazla konuşulduğu için merak ettiğim bir kitaptı, dedim hazır başlamışken bunu da alayım da aradan çıksın. ^^

Geri kalanlar da hep Idefix'ten alındı işte.

1. Yabancı: Bunu TÜYAP'tan alacaktım ama dizi kapağıyla alma denilmişti, sonra hiçbir yerde orijinal baskıyı bulamadığımdan tıpış tıpış dizi kapağıyla almak zorunda kaldım. Mutsuzum, mağdurum, dırırım :( Ama artık bu seriye başlayacak olduğum için de heyecanlıyım tabii! :D

2. Yıldız Gezgini: Birkaç hafta önce etrafta "Bana Modern Klasikler alın," diye geziniyordum, sonra kimse almayınca ben de gittim kendim aldım -,- Otomatik Portakal'ı da alacaktım fakat babam zaten evde var deyip almadı, ben de bunu ekledim :D

3. Tersyüz: Hakkında çok güzel şeyler duydum, Filiz de okuyor şu sıralar mesela, dedim bir de ben okuyayım bakalım ne düşüneceğim *-* Sırf merak yani :D

4. Üç: Fuarda alacaktım yine de, sonra ne oldu hatırlamıyorum ama almamıştım. Fırsat bu fırsat deyip bunu da sepete attım. Beğenen çok beğeniyor ama beğenmeyeni de var, o yüzden başlama konusunda biraz tereddütte olsam da okuyacağım birkaç hafta içerisinde çünkü çok merak ediyorum.

5. Çıplak Protesto: Öylece İthaki'nin kitaplarında gezinirken birden görüp tıkladığım, sonra açıklamasını okuyup "KESİNLİKLE OKUMAM LAZIM," diye düşündüğüm ve aldığım bir kitap oldu. İlginç bir şeyler çıkabilirmiş gibi duruyor ve açıklamasından sonra büyük beklentiler oluştu bende, yani hayal kırıklığına uğratacak olması çok olası ama elimde değil :P (Ayrıca yazarı Türk!)

6. Aşka Var Mısın?: Sanırım bu kitabı okumayan bir ben kaldım, artık bir el atayım, diyerek aldım tamamen. Beğeneni çok, o yüzden eğlenerek okuyacağımı düşünüyorum - ayrıca Yabancı'nın baskılarını genelde çok seviyorum *-* Aşırı merak ettiğim için falan değil de, daha çok, "Hazır kitap alıyorum bunu da alıvereyim," diye aldığım bir kitap oldu ama :D

Uzun lafın kısası, elimdeki 2934892384 kitaba 9 tane daha katmış oldum... Her zamanki gibi okunacaklar sayısı okuyabileceklerim sayısından fazla, ama alıştım artık buna :D Yıllık hedefimi belirlerken de dikkat ettiğim şey, her ay 9 kitap okursam elde edeceğim rakamdı - bu da 108 falan ediyordu, 110'a yuvarladım :D Bu ay umuyorum ki en azından bu listeden 2 kitabı çıkaracağım, sonrasına bakacağız artık *-*

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

4 yorum:

  1. Aşka Var Mısın konusunda yalnız değilsin. O kitabı bende hala okumayanlardanım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl rahatladım anlatamam :D Bir ben okumadım falan diye düşünüyordum :D

      Sil
  2. Üç için Altın Kitaplara atarlanmıştık Tüyap^ta o yuzden alamadın :D

    YanıtlaSil