Kitap Tag | Mimlendim #18

Sevgili 1 Kitap Meselesi beni bu etkinlikte mimlemiş! Tam da bitirdiğim kitabın yorumunu yazmak üzere bloga girdiğimde gördüm, dedim ilk etkinlik, sonra yorum. :P Zaten tatil de başlamışken, sık sık buralarda yorum yazma şansım olacak. (Çünkü kitap/bilgisayar ikilisiyle beraber yaşayacağım.) O yüzden yorum bekleyebilir diyor, sorulara geçiyorum ^^

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Yani... Yok gibi, ama genelde yatağımda okurum. Başka yerde okumam gerekirse de okurum da, odam zaten küçük olduğu için ve odamdan çıkmadığım için yatağım sanırım. :D Okuldayken de çoğu yerde okuyabilirim, gerek yatakhanedeki koltuk, gerek yatağım, gerek etütteki yerim veya kütüphane önü koltukları :D

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Yakın zamana kadar sayfaları kıvırıyordum, sonra dedim ki Ezgi elinde 29384934 ayraç var kullan birini. Sonra kullanmaya başladım. Gerçi ayracım olmadığında kağıt parçaları destek olmadı değil fakat tercihim ayraçtan yana *-*

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 
Yok ya ne zaman yorulursam o zaman bırakıyorum, bölüm sonu/başı ya da belli bir bölüm sayım falan yok. Yani işim yoksa ve yorulmamışsam, oturup 6 saat boyunca aralıksız kitap okuyabilirim. (Ki Karanlık Zihinler'de biraz öyle olmuş olabilir :D)

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi? 
İçmek, çünkü yerken ellerim kirlenirse kitap da kirlenir ve bunu istemem -,- Ayrıca bir şeyler içmek demişken, keşke taze sıkılmış portakal suyu olsa da gömsem...

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Müzik dinlemek çünkü zaten çok televizyon izleyen biri değilimdir, yani bu bir seçim bile değil :D Bana kalsa mutlak sessizliği tercih ederim ama genelde müzikle kitap okumak hoşuma gider. Sadece bazen şarkının sözlerine odaklanmaktan kitaba odaklanamadığım oluyor. (Hele İngilizce'yse kitap, yandım valla.)

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Tercihim tek kitap çünkü iki kitabı aynı anda okusam bile genelde birini bitirip diğerinin artık hangi sayfasında kaldıysam oradan devam ediyorum; yine tek kitap gibi oluyor :D

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Ev okul aynı olduğu için benim için, her türlü mekanda kitap okuyabilirim ışık olduğu sürece sanırım*-*

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Sessiz. Okurken içimden kelimeleri tekrar ettiğim noktada ilerleyemiyorum, bir sayfayı bir dakikada okuyacaksam beş dakikaya uzuyor süre...

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Sayfa atladığım zaman kitabı bitirmemiş gibi hissediyorum yani kitap ne kadar sıkıcı olursa olsun, atlayarak okuyamam.

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Ya millet ciltli kitap diye ölüyor da, ben sevemiyorum bir türlü ciltli. Bir kere, okurken tutması daha zor ve ciltin etrafındaki kağıt çok kolay yırtılıyor. Ayrıca daha pahalı ve kitaplıkta irili ufaklı tonlarca kitap olmasına yol açıyor. Ve kalın oldukları için çantaya falan zor sığdırıyorum. Yani sağlam karton kitap :D Sağlam olacak ama *-*

11- Kitap yazıyor musun?
Yazıyorum ama hiç sonlandıramıyorum, benden yazar olacaksa bile daha önümde uzun bir yol var :D


Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

5 yorum:

  1. Yaptığın için teşekkürler. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etiketlediğin için ben teşekkür ederim :')

      Sil
  2. Pazartesinden sonra yapacağım mutlaka, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  3. Mim için teşekkür ederim canım,hemen yapıyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. kitap okuyup nasıl tv izleyeceksin ki. :) güzel cevaplar. :)

    YanıtlaSil