Kördüğüm - Calia Read | Yorum

Adı: Kördüğüm
Orijinal Adı: Unravel
Yazarı: Calia Read
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Goodreads Puanı: 4.10
Seri: -

Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… Bana inanıyor musun?

Oburlar turunu yaptığından beri - hatta ondan daha da önce Yabancı'nın sitesinde görmüştüm - okumak için öldüğüm ama bir türlü sıra gelmeyen kitabı sonunda okudum! Ve üşenmeyip yorumunu giriyorum, kendimle bu konuda çok gurur duyuyorum şu an. Şu sıralar o kadar zor geliyor ki oturup yorum girmek, hiç sormayın. Neyse, öhöm. *Boğazını temizler*

Kitabın ilk başında oldukça sıkıldım ve biraz da önyargıya kapıldım çünkü okuyanlardan kime sorsam hayal kırıklığına uğradıklarını söylüyordu, ben de o nedenle korka korka başlamıştım okumaya... sonrasında ise ben de biraz hayal kırıklığına uğradım fakat çok değil; ki bu kitaba 4 verdim. Gerçi sanırım benim için Yabancı'dan her kitaba 4 vermek bir alışkanlık oldu, garip bir şekilde sadece 4 vermiş olmam lazım şu ana kadar okuduklarıma. Neyse konudan sapmayayım.

Şöyle ki, kitap sonunu ta en başta çok açık ediyor bence. Eren bana bunu ilk dediğinde pek anlamamıştım fakat okudukça son derece net bir şekilde görür oldum, neden sonunu çok tahmin edilebilir olduğunu. Bazıları tahmin edememiş sanırım, o yüzden nereden anladığımı söyleyerek insanları sonu görmeye teşvik etmeyeceğim fakat gerçekten, o kadar belliydi ki, kitabı sadece Naomi'yle Lachlan arasında neler döndü diye okudum sanırım. (Tabii bir de kitabın sonunun tam olarak nerede bağlanacağını merak ediyordum.)

Kitaptaki sevişme sahnelerini çok gereksiz buldum - kitaba hiçbir şey katmadılar bence ve sadece yazılmış olmak için eklenmiş gibiydiler. Sevişme sahneleri çıkartılsa da kitap aynı kitap olmaya devam eder bence. Ha, Calia Read sevişme sahnesi yazmayı biliyor ama kitabı ben erotik olduğu için değil, daha çok psikolojik bir şeyler içerdiği için okumayı istemiştim; hatta kitaba başlayana kadar - ki bundan önce biriyle telefonda konuşurken konusu geçmişti, işte onda erotik içerik var mı gibisinden; yoktur herhalde demiştim - bundan haberdar değildim. (Bilsem okur muydum? Okurdum sanırım.)

İşleyiş, anlatım falan beni başlarda çok sıktı, sonralarda kaptırdım kendimi. Kitabın yarısı şimdiki zaman yarısı geçmiş zamanda anlatılıyor, eğer zaman değişen kitapları sevmiyorsanız okumanızı pek önermem fakat şimdiki zaman geçişleri beni pek rahatsız etmediği için sorun yaşamadım. Lachlan mı Max mı benim için daha çekiciydi diye düşünüyorum da - kitaptaki iki erkek karakter - sanırım Naomi'nin küçüklüğünden beri tanıdığı birisi olduğu için Lachlan'ı daha çok sevmiştim; gerçi bunun sonraları pek bir önemi kalmıyor. Fakat Naomi'nin büyüdüğü süreçte Lachlan'a aşık olmasını okumak ve sonrasını görmek benim için çok keyifliydi. 

Bu arada, söylemeden edemeyeceğim, benim için bu kitapla ilgili en çok edici durum kesinlikle sonu değil, dil ve anlatım öğretmenimle aynı anda okuyor oluşumuzdu. Bir gün derse getirdim ve o da masasından getirip işte gösterdi "Aynı kitabı okuyoruz," falan gibisinden. Bu benim için çok ilginç bir durumdu çünkü genelde bu tip kitaplar okumamı sevmez çevremdekiler, çok gereksiz ve ergence bulurlar ve dil anlatım öğretmenim de bence oldukça pro bir kadın; o yüzden son derece şaşırdım Kördüğüm'ü onun elinde görünce.

Naomi'nin sıkıntısı bence kitapta başarılı bir şekilde aktarılmıştı, bütün o "Ben deli değilim, onlar bana inanmıyor" düşüncesi çok net bir şekilde önümüze serilmişti. Sadece Lana'yla ilgili birkaç soru işareti kaldı kafamda ama kitabın ilerleyişi düşünülünce, sanırım yazar o soruları yanıtlayacak yere sahip değildi zaten; yani istese de onları yanıtlayacak sahneler yazması mümkün değildi. Kitap orada bitemezdi yoksa. 

Mara Dyer serisini bitirdiğimden beri deli hastanelerinde geçen gençlik kitaplarına bir ilgim arttı, paranormal olaylar olacak heyecanıyla, fakat bu kitapta paranormal hiçbir şey yoktu ve bu biraz hayal kırıklığına uğrattı beni; hele başlangıcını düşününce. Ama yapacak bir şey yok, her kitapta doğa üstü şeyler aramak da pek olmuyor :P

Sanırım diyeceklerim bu kadar. Seks sahneleri yeterince grafik, o yüzden o tür şeylerden rahatsız oluyorsanız bu kitap size göre değil. Eğer okuyacaksanız da, detaylara dikkat etmenizi öneririm; bu sayede kitabın sonunu tahmin edebilirsiniz - ya da detaylara pek bakmayın ki sonu geldiğinde şaşırabilesiniz. Bilmiyorum valla, orası size kalmış :D

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder