Okudum: Grapon Kağıtları - Didem Madak

Adı: Grapon Kağıtları
Yazarı: Didem Madak
Yayınevi: Metis Yayınları
Sayfa Sayısı: 68
Puanım: ★★★☆☆

İki günde iki "okudum" yazısı biraz fazla gibi gelebilir ama şu sıralar gerçekten farklı şeyler okumak istiyor canım. Gerçi bu yazıyı yazıyorum ya şu an ben, bu sabah Benim Uzak Yıldızım'a başladım; pek uzun süremedi bu farklı şeyler okuma dönemi. Ama umutluyum; yaz yaklaşıyor, elimdeki kitapları azaltırken yeni aldıklarıma da gelecek sıra.

Aslında pek şiir okuyan birisi değilimdir çünkü nasıl okuyacağımı pek bilmem. Bu kitaptan önceki şiir deneyimlerim hep derslerde bize okutulan, sonra en küçük ayrıntısına kadar incelettirilen şiirlerdi. Bu da insana şiiri sevdiren bir durum sayılmaz pek, o yüzden şu günden öncesinde şiirden hep uzak durdum. Kocaeli Kitap Fuarı'nda gezinirken - bunu da yazısı/videosu (hangisi daha kolay gelirse bana) yakında gelecek - Metis'in standında neler var neler yok diye bakıyordum, sonra Didem Madak'ın üç şiir kitabını set halinde sattıklarını gördüm. İsim kulağıma tanıdıktı, çünkü daha önce, benim Okuma Şenliği'ne katıldığım zamanlarda listeme bir şiir kitabı koymam gerekiyordu ve o dönem Buluttan Kitaplar (gerçi o sırada Cansu'nun blogu yoktu) bana Didem Madak'ın Ah'lar Ağacı kitabını önermişti. 

Şiirle alakasız biri olarak sanırım bundan sonra daha çok ilgileneceğim şiirle, çünkü gerçekten sevdiğim satırlar vardı. İşin içinde didik didik etmek olmadığı sürece sevebileceğimi keşfetmek güzel oldu şiiri. Aslında eklemek istediğim alıntılar vardı fakat şu an görsel hazırlamaya pek vaktim yok, belki daha sonra ayrı bir yazı olarak paylaşırım öyle şeyler. Şimdilik basitçe ekliyorum iki tanesini.

“Benimse yüreğim
Koltuk altına sıkıştırılmış,
Yenik bir tavla maçı ertesiydi.” 
― Didem Madak, Grapon Kağıtları

“Bazen ölmek istiyorum
Beni yeniden doğurman için
İri, ekşi bir vişne tanesi gibi.” 
― Didem Madak, Grapon Kağıtları

“Çalınmış bir güzellik, 
Yasaklanmış bir güzellikten iyidir.” 
― Didem Madak, Grapon Kağıtları

Yazarın dünyasına tam olarak giremediğimden bazı kısımlarda ne demek istediğini hiç anlamadım, bazı kısımlarda ise eminim sadece anladığımı düşündüm ama düşünme kısmıydı asıl eğlenceli olan. Herkes için farklı anlamlar ifade edebiliyor olması hoşuma gitti :) Çok hızlı bir şekilde bitirdim zaten, hem kısaydı hem de gün içinde fazlaca vakit buldum. Sağda solda yanımda gezdirdim, hayatımda ilk defa bir şiir kitabını açıp arkadaşlarıma mısralar okudum içinden. Zevkliymiş doğrusu.

Didem Madak'ın kalemine bayıldım diyemem fakat hoşuma gitti ve diğer şiir kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Şiir yorumlayabilecek birisi değilim, ondan bu kadar bir şeyler diyebilirim sadece sanırım... Buluttan Kitaplar'a göre yazarın en iyi kitabı Ah'lar Ağacı ama ben ilk kitabı olduğu için Grapon Kağıtları'ndan başlamak istedim. Sıradaki kitap ama kesinlikle Ah'lar Ağacı :)

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder