Yeni Kitap Kokusu #5: İstanbul Kitap Fuarı


Sanırım bu yazıyı biraz daha ertelersem kitaplar canlanıp "Neden bizi göstermiyorsun?" diye kafama kafama saldıracaklar, o yüzden en iyisi yapıp kurtulmak. O kadar çok kitap var ki, hangi birini, nasıl, ne zaman, hangi enerjiyle göstereceğim en ufak bir fikrim yok fakat başladık, devamı da gelir herhalde. Öncelikle yazının başında olup bir an önce başka bir işle uğraşmaya gitmek isteyenler için kitapların bir toplu fotoğrafını ekleyeyim:

Sonra da tek tek, bu sefer resimlerini ve tanıtımlarını eklemeden, neyi ne zaman, neden veya kimin yüzünden aldığımı ekleyeceğim. Bazı kitapların çok da özel bir hikayesi yok, o yüzden değinmediğim kitaplar olacaktır; bu demek değil ki onlara değer vermiyorum! Sadece canım istediği için ya da ucuz olduğu için aldığım kitaplara özel bir şey eklemeyeceğim, o kadar. Böylece yazıyı minimuma indirmiş oluyorum hobaley. (Neden böyle dedim bilmiyorum, canım istedi.) Neyse, başlamak lazım bir yerden :D

Ay hangi birinden başlasam ki...

İthaki alışverişim tamamen ve %100 olarak merak üzerineydi.
Locke Lamora'nın Yalanları zaten çıktığından beri Artemis sağ olsun merak ettiğim bir kitaptı, sonra önümde, birkaç adım ileride görünce almazsam olmaz dedim. 
Kralkatili Günceleri de çok fazla öveni olduğundan uzun süredir merak duyduğum bir seriydi, hazır başlamışken almamazlık etmeyeyim diyerekten listeme eklemiştim fakat doğrusu fuardan almış olmak tam bir sürpriz oldu benim için. 
Hobbit bırakın fuar listemi, asıl alınacaklar listemde bile yoktu! Buradan Eren'e saygılar, sevgiler. Kitabı okuduktan sonra yorumu sana okutacağımı farkındasındır umarım ^^ 
Dünyanın Gözü, yani Zaman Çarkı'nın ilk kitabı ise okul arkadaşım Baran'ın çok sevdiğini bildiğim için aldığım bir kitap oldu. Bir keresinde bana öyle bir anlatmıştı ki, merak etmemek elde değildi, ben de fırsatı bulmuşken aldım.

Martı ve Novella'lar ise tamamen o ya da bu şekilde adını duyduğum, merak ettiğim ve uyguna bulunca aldığım kitaplar. 
Bir tek Kuşatma ve Fırtına'yı serinin ikinci kitabı olduğundan aldım, diğerleriyle şu ana kadar pek bir bağlantım yoktu. 
Günahlar ve İğneler daha çıkmadan merak ettiğim bir kitaptı, bakalım sıra gelsin de nasılmış öğreneyim.

Golem ve Cin ise Filiz'in önerisiydi. Tıpkı Eren'e yapacağım gibi, bunu da okuduktan sonra yorumu Filiz'e okutmazsam benim adım da Ezgi olmasın. Normalde sevmeyeceğimi düşünerek çıktığı ilk günden beri listemden uzak tuttuğum bu kitabı bana aldırdın ya... hadi bakalım, hayırlısı. Gerçi çok öveni var; önyargısız yaklaşmak gerek. (Aynı zamanda Eren de çok seviyormuş bu kitabı, öyle dedi. Bakalım ben ne düşüneceğim hakkında.)

Dex'ler 5'er liraydı. Bir süredir merak ettiğim ve o kadar para vermek istemediğim için sürekli ertelediğim dört kitap. Resimde pek çıkmamışlar, o yüzden hangileri olduğunu yazayım - Esaret, Başlat: Ready Player One, Güzel Şeytan, 19. Departman.

Aspendos'tan almış olduğum Tarryn Fisher'lar da tamamen Filiz'in işi. Almayı bile düşünmediğim, listeme girememiş kitapları bana aldırmakta nasıl, ne ara bu kadar ustalaştı inanın bilmiyorum. Tüm seriyi aldım, bir ara okur bitiririm hepsini.

Yabancı'dan aldığım kitaplar çok rastgele oldu ya. İki Hayat Arasında'yı tur yapıldığından beri merak ediyordum zaten. (Ephesus'tan Hiçliğin Kıyısında'yı da aynı şekilde aldım - Oburlar'ın yaptığı tur çok başarılıydı.) Diğer iki kitap da bir şekilde girdi sepetime, ben de ne oldu, nasıl oldu pek anlayamadım. Başlamışken devam edeyim; diğer iki Ephesus olan Pabucumun Ajanı 1 ve 2 de yine %100 Filiz'in işi. Asude'nin Dikkat! Aşk Çıkabilir'ini yorumladıktan sonra yakın zamanda yeni kitabını almayı planlamadığımı söyledikten sonra gidip kitabını aldığım için kendimi bir yerlerden atasım gelmedi değil, ama kız beni ikna etmek için ne demesi gerektiğini iyi biliyor, ne yapayım -,- Ayrıca kapaklar güzel! :D

Yabancı ve The 100 hem indirimi hem de kitapların kendisi güzel olduğundan alındı. The 100 maceramı zaten anlatmıştım, o yüzden tekrardan anlatma ihtiyacı duymuyorum :D Demişken dün dizinin 2.4'ünü izledim, allah'ım o nasıl bir sondu öyle. Neyse spoiler yok, ve diğer kitaplara geçiyorum :D

Bir Şans Daha Olimpos Günceleri'nin sonraki tur kitabı, duyurusunu yarın paylaşacaktım da siz azıcık ve kısacık erkenden öğrenmiş olun. Zaten Twitter'ı veya tur sayfamızı takip ediyorsanız rahatlıkla erişebileceğiniz bir bilgiydi, hatta dün Instagram'ımda bile paylaşmıştım :D Ama olsun :D

Pegasuslar! Pegasus alışverişimi aslında 15 kasım sabahı bitirmiştim ve o zaman Gayle Forman'ın kitapları yoktu, sonra o ikiliyi bana Eren sattı. Biraz Filiz'in gazına, biraz kitaplarla beraber gelen karton kutuya, biraz da merakıma yenilerek aldığım bir başka seri oldu denebilir. (Filiz bitirdin beni ya.) Diğer Pegasus kitaplarını da Onur ablanın elinden satın aldım :D

Müptela'ya değinmek bile istemiyorum :P Artemis'ten aldığım kitaplar da bir süredir merak ettiğim ve sonunda alabildiğim kitaplardı. Hiçbirinin bahsetmeye değer bir hikayesi olmasa ve merak ettiğimi bilseniz de hiçbir şey söylemeden bırakmak istemedim onları :D 

Böylece fuardan almış olduğum 49 kitabın hepsini - bayağı atlayarak - anlatmış oldum :D Çok uzatmak istemedim çünkü zaten her biriyle olan tanışmamı yorumlarında anlatıyorum, pek de merak edilmiyordur, falan filan. Siz fuardan neler aldınız bakalım? Tüm hafta fuar alışverişini paylaşan diğer bloggerları kıskandıktan sonra 49 kitap ne kadar iyi geldi, anlatamam :D Poşetlerdi, ayraçlardı, posterlerdi falan göstermeye çok üşendim ama zaten gören herkeste görmüştür, bende de yeni bir şey yoktu :D

Şimdi bana bir beş ay yeni kitap almak yok tabii... Zaten para da kalmadı :D Gerçi yine iyiydi, tüm kitaplara toplam 420 lira falan verdim :D

Ezgi Tülü

Bazı günler kafasını kopartıp kenara atmak istiyor. Bazı günler ise çok mutlu. 11 yaşından beri bir şeyler yazıyor, henüz bitirebildiği bir taslak yok. Ama umutlu! Umut, ruhun ilacıdır, demiş birileri. Ya da dememiş. Bilmiyor.

4 yorum:

  1. O fuardan baya karlı çıkmışsın. :) Ben İzmir kitap fuarında elimde 3-5 kitapla kalakalmıştım. Doğru düzgün hiç indirim yoktu. Sanki yayınevleri amaaan İzmir burası, İstanbul gibi yoğun olmaz salla gitsin demişler gibiydi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Fuarı soydum geldim," demiyorum boşuna ya :D İndirimler yine çok yok gibiydi genel olarak fakat Filiz'in fuar çalışanı olması nedeniyle kaptım bir şeyler, kapamadıklarımı da pazarlıkla indirmeyi denedik :D Bir de ben uzun süredir toplu kitap alışverişi yapmıyordum, çok iyi geldi :3

      Sil
  2. Müthiş ya, ben sadece 16 kitap almıştım çok ezik hissettim kendimi :D Başlat: Ready Player One soluksuz okuduğum adeta aşık olduğum süper ötesi bir kitap :D Bir okuma listen falan varsa onu çok çok önlere çekmeni tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yok, ben uzun süredir (gerçekten çook uzun süredir hem de) toplu kitap alışverişi yapmıyordum, ondan böyle oldu :D Yoksa normalde fuardan bu kadar kitap alacak ne param oluyor ne de enerjim :D Listem yok ve önerini dikkate alacağım :3

      Sil