Ukitap'tan Gelenler #1


Geçtiğimiz günlerde bir Gidenler gönderisi yazmıştım ve bugün, sonunda, tüm gelecek olanlar elime ulaştığı için bir de Gelenler yazısı yazmanın uygun olacağını düşündüm. Gidenler yazıma gitmek için tık tık, ve gelen kitaplarıma geçiyorum!

1#: Dikkat! Aşk Çıkabilir - Asude

Birbirlerinden nefret eden iki insandı onlar… Ama evlendiler! Uslanmaz bir asosyal olan İlkim'in hayatındaki tek amaç başarılı bir bilim kadını olmaktır. Onun modayla, makyajla işi yoktur ve gözlüğünün ardındaki dünyada ders notlarıyla mutludur. 
Evlenmek için hayallerinin profesörünü beklerken, karşısına tehlikeli, kaba, bilimden anlamayan, öfkeli bir işadamı çıkar. Martin Turner… Bu Amerikalı adamla asla evlenmemesi gerektiğini bilse de, muhteşem kariyerinin anahtarının onun ellerinde olması işleri rayından çıkaracaktır. Genç kız, ilk andan beri koşarak kaçmak istediği bu yakışıklı ve karanlık adama, hayatının tüm ideallerini çiğneyerek tutkuyla çekilirken, ilk kez gerçek bir kadın gibi hissetmeye başlar.
Ve genç adam, gizli çıkarları uğruna evlendiği bu kızı Amerika'ya götürdüğü gün ondan kurtulma planları yaparken, sessiz karısı hayatının merkezine yerleşir. Aşk, nefreti gölgesi gibi takip ederken, bu nefretten bir aşk doğabilir mi? Peki ya sırlar açığa çıktığında gerçek aşk yalanlara direnebilir mi?

Asude'nin ilk kitabının basıldığı günden beri bir şekilde kendime "Okuyacağım, okuyacağım," dediğim bir yazar olduğu düşünülürse, bir kitabını edinmekte bayağı geciktim! Ama geç olsun, güç olmasın demişler ve umuyorum ki, şu an elimde olan okunmamış 95829348 kitap arasında bir yerde bunu okumaya fırsat bulacağım ^^ Özellikle bu kitabını seçmemin ise bir nedeni yok; sadece bir yerden başlamak gerektiğini düşündüm :3

2#: Sonsuz Aşk - P.C. Cast

Claudia Gray, çok satan Evernight serisi romanından Patrice'nin geçmişini ve İkinci Dünya Savaşı'nda ölümlü bir askerle olan ilişkisini araştırır.Lili St. Crow, bizi St. Mary's Katolik kolejine götürür. Burada sevgisiz bir kızın, en yakın arkadaşını öldürdüğüne inandığı erkekten bir türlü uzak duramayışına şahit oluruz.Wicked serisinin yazarı Nancy Holder, yüzyıllardır çok sevdiği Juliet'inin dönüşünü bekleyen ölümsüz bir Romeo ile, Romeo ve Juliet'i yeniden canlandırır. Heather Brewer, sevdiği erkekle kaçırılıp buz gibi bir bodrum katta kilitli halde uyanan ve isimlendirmeye bile cesaret edemediği bir canavarla karşılaşan genç bir kızın hikâyesini anlatır. Rachel Caine, çok satan kitabı Morganville Vampirleri serisinin son doğaüstü tehdidin, orada yaşayan insanların hayatlarına değil de Eve'ye ve Michael'ın aralarındaki bağa yönelik olduğu olaylarına döner. Ve Shade'in yazarı Jeri Smith-Ready, bizi vampirleri, ailesi ve hayalleri arasında kalmış bir kızı ve ona yardım etmek için her şeyini vermeye hazır bir oğlanı saklayan çingene topluluğuyla tanıştırır.

Aslında P.C. Cast'in yazmış olduğu söylenemeyecek, birkaç farklı yazarın hikayelerinin yan yana getirilmesinden oluşan bir kitap olduğu için kapaktaki P.C. Cast yazısı beni çok irite etse de, kızın çok estetik bir görünümü olduğundan bu sıkıntı ortadan kalkıyor. Bana kitap satmanın veya okutmanın bir numaralı kuralı gibi zaten, GÜZEL KAPAK. Kitabı kapağına göre yargılama derler ve doğrudur da, fakat bir kitaba, özellikle öylece duran bir kitaba bakacaksam, kapağının beni çekmesi gerekiyor. Eh, bu da bunu bayağı iyi yapıyor.

3#: Küçük Mucizeler Dükkanı (Blossom Street, #1) - Debbie Macomber

"Artık o eski tasasız kız değilim. Yaşadığım her günün değerini biliyorum. Çünkü hayatın ne kadar değerli olduğunu öğrendim... Hiçbir şeyi, özellikle de hayatı hafife almaz oldum. Artık hiçbir günümü boşa geçirmiyorum. Çektiğim acıların karşılıklarının olduğunu öğrendim..."
Hayatın içinden dört güçlü kadın...
Küçük mucizeler, büyük umutlar 
Ve dostluğun iyileştirici gücüne dair sımsıcak bir hikâye...
Bu kitapta mutlaka kendinizden bir şeyler bulacaksınız! 

Bu kitabı okumamış azınlık içerisinde olmak istemedim. Babaannemin ve sınıf arkadaşlarımdan birinin bu kitabı okumuş olduğunu düşünürsek, nesi bu kadar büyük bir yaş aralığına hitap ediyor gerçekten merak ediyorum. Ama büyük olasılıkla yakın bir zamanda okuyacağım bir kitap olmayacak; elimde o kadar çok kitap var ki okumamış olduğum! 

5#: Issız Erkekler Korosu - Canan Tan

Âdemoğlu Pansiyon'da bir fasıl gecesi... Müşterilerin hepsi erkek! Ezilen, horlanan, acı çeken, ağlayan, üşüyen, hatta dayak yiyen erkekler onlar. Her birinin ayrı bir hikâyesi, o hikâyenin içine nakşolmuş ayrı bir şarkısı var.Ve tanıdık birkaç yüz... Piraye'nin Haşim'i, Yüreğim Seni Çok Sevdi'nin Murat'ı ve eskilerin Eylemci'si Vedat da orada. Issız erkeklerden oluşan muhteşem koro eşliğinde şarkılarını söylüyorlar. "Ömrüm seni sevmekle nihayet bulacaktır!" sözü verenler... "Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın," diye sitem edenler... "Şimdi uzaklardasın," diyerek hiç dönmeyecek sevgililerine seslenenler...
Onların hikâyelerini paylaşırken, şarkılarında da kendinizi bulacaksınız...

6#: Piraye - Canan Tan

Okudukça, dizelerin anısına dalıp kendimden geçtikçe, tehlikeli bir biçimde özdeşleşiyordum Piraye'yle.
Tiyatro sahnemde, bundan sonraki rolüm belliydi artık. Nâzım Hikmet'in Piraye'si rolünü oynamak...
Peki bana eşlik edecek oyuncu kim olacaktı?
Bunu düşünmek bile anlamsızdı; karşımda Sazım vardı ya...
Şiir Yüzlü Piraye... kendi yazdığı senaryolarda yaşıyor.
... Kim olursa olsun; evleneceğim insan, benim varlığımı yok sayarak bir başkasıyla beraberlik yaşayacak ve ben buna seryirci kalacağım ha...
Yazgıymış! İnanmıyorum yazgıya falan... Onu yaratan da, şekillendiren de bizleriz. Benim yazgım kendi çizeceğim yoldur! O yolda beraber yürümeyi kabullendiğim insanı da kimseyle paylaşamam ben...
Yazgıya bile kafa tutacak kadar yürekli... Özgürlüğe âşık!
Ancak, başkaları tarafından yerinden oynatılan kilometre taşlarının, gene başkalarınca gelişigüzel dizilmesiyle önüne serilen yolda yürümeye mecbur bırakılınca... İşler değişiyor.
... Hiç hayıflanma, o şiirsellikten uzak düştün diye. Gözlerini aç ve o günlerde göremediğin gerçeği gör artık...
Nâzım da o sevda yüklü dizelerini eliyle bir kenara itip, daha sıcak bulduğu kollara koşmamış mıydı?
Haşim'in yaptığı, onunkinden çok mu farklı?
... Kendince tanrılaştırdığın, tapınmaktan gurur duyduğun putların, gerçekte basit birer taş parçası olduğunu ne zaman kavrayacaksın?
Ama. gönlün gerilerde bir noktaya takılı kaldıysa eğer, sevinebileceğin bir gerçeklik duruyor orada.
İşte şimdi, Nâzım'm kızıl saçlı Piraye 'siyle tam olarak özdeşleştin.
Kutlu olsun.
Fırtına gibi bir yaşam öyküsünün başoyuncusu oluveriyor Piraye...

7#: Karanlığın Kızı (Gods&Monsters, #1) - Kelly Keaton

Her güzelliğin altında bir parça kötülük yatar.
Ari, yalnızlık ve kaybolmuşluk duygusunun önüne geçemiyor bir türlü. Buz mavisi gözleri ve asla değiştiremediği ya da kazıyıp atamadığı gümüş renkli, uzun, gür saçlarıyla hep dikkat çekiyor. Bakıcı ailelerin yanında geçen çocukluğunun ardından, nereden geld...iğini ve kim olduğunu bulma isteğine karşı gelemiyor.
Sorularına yanıt aramak için çıktığı yolculukta ona ışık tutan, uzun zaman önce ölmüş annesinden kalan bir mesaj: Kaç! Ari, birilerinin ya da bir şeylerin ona çok yaklaştığını hissediyor. Ama kimden kaçtığını ya da neyin onu takip ettiğini bilmeden kendini koruyabilmesi çok zor.
Bildiği tek bir şey var: Doğum yeri New 2’ye dönmesi gerektiği.
Kasırgaların vurduğu New Orleans’ın yeniden kurulmuş hali olan New 2’nin yönetimi dokuz ailenin elinde. Burası öyle sıradışı ki Ari’nin hiçbir farklılığı tuhaf kaçmıyor. Ama karşılaştığı her canlı –ne kadar ölümcül ve ürkütücü olursa olsun– ondan korkuyor.
Ari yanıtı bulana kadar durmayacak. Ama bazı gerçeklerin ortaya çıkması da bir o kadar korkunç ve tehlikeli...
Fantastik kurguda dünyalar birbirine giriyor! Şimşek Hırsızı ve Alacakaranlık severler, Karanlığın Kızı’nda karşılaşacakları birbirinden çekici karakterlerle bambaşka bir dünyaya adım atacak ve bu dünyayı çok sevecekler

Bu da ilk çıktığından beri merak ettiğim fakat parama kıyıp alamadığım kitaplardandı, ve aslında ilk Gidenler'den birine karşılık olarak gelmedi. Aynı kullanıcıyla iki kere takas yaptığımızdan dolayı, ben ikinci kitabı daha sonraki bir tarihte kargoladım, oysa iki kitabı da aynı paketle gönderdi; böylece de kitaplar elime aynı gün ulaşmış oldu!  

Şu takas işi beni çok sardı valla, sanırım okudukça daha bir sürü kitabımı takasa koyacağım. Ukitap oldukça güvenilir bir site, şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım. Kargo şirketlerinden doğan sıkıntıları saymıyorum elbette. :P Yakın zamanda iki ayrı "yeni kitap" yazısı daha yazacağım, ya da belki o iki yazıyı birleştirip yazarım, emin değilim, fakat henüz sizlerle paylaşmadığım birkaç kitabım daha var! Birkaç kargo daha bekliyorum, onlar da gelsin, öyle, hepsini tek bir yazıda yazayım istediğim için sanırım daha bekleyecek o. Neyse :P

Eğer beni Ukitaptan bulmak isterseniz, profilim için tık tık

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder