Stuck in a Rut - Kitap Meydan Okuması


Eğer birkaç gün önce yazdığım A Sign of the Times yazısını okuduysanız, bunun ne olduğunu zaten biliyorsunuzdur! Okumamış olma ihtimalinize karşı:
Goodreads'te, Nothing But Reading Challenges diye bir gruba üyeyim bir süredir. İsimlerinden de anlaşılacağı üzere, grubun tamamı kitap meydan okumalarına adanmış durumda. Eski meydan okumalardan birkaçını yeniledikleri bir güne denk geldiğimden şanslıydım, iki tane keyifli meydan okumayla karşılaştım. 
Geçen yazıda ilkini anlatmıştım, bu yazıda da ikincisini anlatacağım! Stuck in a Rut'a başlama sebebim aslında A Sign of the Times'ın bazı aylarda çok kolay olacağını fark etmiş olmam (bknz: Leo) ve biraz daha vakit harcamayı istemem. Okuma listesi yapıp listeyi sonuna kadar götürebilecek kadar düzenli değilim ama okuduğum kitapları belli başlı kurallara göre seçebilirim en azından - ve seçiyorum da!

Şimdi, gelelim meydan okumanın kendisine. Bu meydan okumanın 3 seviyesi var. 1 görev tamamlamak, 2 görev tamamlamak, 3 görev tamamlamak. Bunların şekil isimleri de var ama isimleri çevirmeye çalışarak vakit kaybetmeyeceğim. Burada daha önemli işlerimiz var!

Meydan okumanın süresi, başladığınız günden itibaren bir yıl.
Kurallar: eskiden okuduğunuz bir kitabı tekrardan okumak yok, her türlü formatı (kitap, e-kitap, sesli kitap, çizgiroman, vs.) kullanabilirsiniz

BİRİNCİ GÖREV: Yeni ve Eskinin Bir Karışımı
* 1 tane üçleme oku
* 2 tane kapağında en sevdiğin rengi barındıran kitap oku
* 3 tane en sevdiğin yazar/lar/dan kitap oku
* 4 tane daha önce okumadığın yazarlardan kitap oku
* 5 tane farklı türlerden kitap oku

İKİNCİ GÖREV: Her Boydan Kitap
* 2 tane kısa hikaye kitabı oku (100 sayfadan az)
* 2 tane novella oku (200 sayfadan az)
* 2 tane roman oku (200-400 sayfa arası)
* 2 tane tuğla kitap oku (400 sayfadan fazla)

ÜÇÜNCÜ GÖREV:
* Bir serinin, meydan okumayı yapmaya başladığın güne kadar çıkmış tüm kitaplarını oku

Meydan okumanın orijinaline gitmek için tıklayın.

Bence bu çok da bir yıl sürecek bir meydan okuma değil ama gruptaki yöneticiler bir yılda karar kılmışlarsa benim yapabileceğim bir şey yok. Şu ana kadar bayağı iyi gittiğimi düşünüyorum doğrusu. Bu sefer ekran alıntısı eklemek yerine, şu ana kadar okuduklarımı direkt yazmaya karar verdim.

BİRİNCİ GÖREV: Yeni ve Eskinin Bir Karışımı
* 1 tane üçleme oku

* 2 tane kapağında en sevdiğin rengi barındıran kitap oku

* 3 tane en sevdiğin yazar/lar/dan kitap oku

* 4 tane daha önce okumadığın yazarlardan kitap oku
Labyrinth Lost by Zoraida Córdova - 4 Ağustos 2017
Follow Me Back by A.V. Geiger - 4 Ağustos 2017

* 5 tane farklı türlerden kitap oku

İKİNCİ GÖREV: Her Boydan Kitap
* 2 tane kısa hikaye kitabı oku (100 sayfadan az)
Bridge of Snow by Marie Rutkoski - 32 sayfa - 3 Ağustos 2017
The Moth and the Flame by Renee Ahdieh - 37 sayfa - 4 Ağustos 2017

* 2 tane novella oku (200 sayfadan az)

* 2 tane roman oku (200-400 sayfa arası)
One Blood Ruby by Melissa Marr - 368 sayfa - 2 Ağustos 2017

* 2 tane tuğla kitap oku (400 sayfadan fazla)
The Crown's Game by Evelyn Skye - 416 sayfa- 1 Ağustos 2017
The Crown of Embers by Rae Carson - 416 sayfa - 1 Ağustos 2017

ÜÇÜNCÜ GÖREV:
* Bir serinin, meydan okumayı yapmaya başladığın güne kadar çıkmış tüm kitaplarını oku

Yani şu ana kadar 7 kitap okudum ve daha da okuyorum. Önümde bir yıl kadar bir süre var ve bence ben o sürede, eğer istesem, bu meydan okumayı 3 kere falan yaparım. Ama bir yandan da A Sign of the Times'ı yapacağım için aslında o kadar da emin değilim. :D

Daha önce hiç meydan okuma yaptınız mı? Yaptıysanız, başarılı olabildiniz mi? Yapmadıysanız, yapmayı düşünüyor musunuz? Eğer Stuck in a Rut'a başlarsanız ve bir yerlerde paylaşırsanız, lütfen link bırakın. Paylaşımınıza bakmayı çok isterim!


Sevgilerimle,

Ezgi Tülü

Boğaziçi Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi. 2014'ten beri kitaplar hakkında konuşuyor.

3 yorum:

  1. Meydan okuma için bir siteye üye olunması gerekiyor mu? Yoksa kendi aramızda falan mı yapıyoruz? Anlayamadım da bir türlü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üye olunmasına gerek yok. Kağıt kalem kullanarak da yapabilirsin. Ben sadece etkinliği Türkçe'ye çevirdim :D

      Sil
  2. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: aşk kitapları

    YanıtlaSil